pátek 23. února 2018

RECENZE:How to win friends and influence people

Být dobrým mluvčím a vedoucím ve firmě je mnohdy nadlidský úkol. Musíte čelit spoustě problémů, žádostí a konferencí, kterým se ve většině případů nedá nijak vyhnout. V dnešní době se roztrhl pytel s tituly, které přinášejí všemožné tipy a triky, jak být lepším a výkonnějším pracovníkem. Dale Carnegie ale přichází s nápady, které by většinu lidí ani nenapadly.

Už kdysi dávno se prokázalo, že se nejvíce naučíte, pokud budete mít při ruce obrázky nebo příklady z reality. Autor celou knihu postavil pouze na příbězích, na kterých demonstruje své myšlenky a tipy. Čtenář si tak může přečíst o spoustě slavných podnikatelích, nahlédnout do řízení velkých amerických firem a své nové znalosti uplatnit v životních situacích, které autor navrhuje. Po každé větší kapitole se nejdůležitější body zopakují a některé informace se blíže dovysvětlí.

Dozvídáme se například, že pokud pracujeme ve vysoké pozici a potřebuje zkritizovat své zaměstnance a přimět je k tomu, aby pracovali lépe, ve většině případů odejdou zklamaní či naštvaní. Pokud ale začneme rozhovor pochvalou za to, co odvádějí dobře a na konci se jen zlehka zmíníme o případných nedostatcích, budete nejspíš oba, vy i zaměstnanec, odcházet spokojení.

Proč byste měli zrovna tomuto autorovi věřit? Dale Carnegie se narodil v roce 1888 v Missouri. Založil společnost, která má zastoupení ve více než 90 zemích světa. Trénoval vůdčí osobnosti a velké firmy, učil je, jak správně vystupovat a motivovat lidi kolem. Psal novinové články a měl i svůj pořad v rozhlase. Jeho společnost je dodnes vyhledávaná předními osobnostmi a nabízí kurzy v 25 jazycích.

Z jeho knih jsem zkrátka nadšená. I když mám stále status studenta a nikdy jsem ve velké firmě nepracovala, ve knize jsem našla spoustu tipů, které mohu uplatnit v každodenních konverzacích. Na blogu si můžete také přečíst mou recenzi na titul How to stop worrying and start living.

Remember that a person´s name is to that person the sweetest and most important sound in any language. Make the other person feel important – and do it sincerely.

Myslím, že není dostatek slov, kterými bych mohla vyjádřit, jak moc si čtení autorových knih užívám. Pokud o nich uvažujete, prosím, kupte si celou sérii a věnujte jí volné večery. Naprosto vás obohatí a odnesete si tolik informací, že nebude vědět, která je lepší a kterou použít dříve. Příběhy slavných osobností vás budou motivovat a vy se k nim budete rádi vracet. Pokud tedy netušíte, co dalšího si přečíst, myslím, že volba je jasná.