pátek 3. června 2016

RECENZE: Dívka, která spadla z nebe

Autor: | Vydavatelství: OneHotBook | Počet kapitol: 11 | Rok vydání: 2016

~*~*~

Dívka, která spadla z nebe je poslední dobou na každém rohu. Najdete ji na plakátech v metru, na internetu v recenzích nebo v regálech místního knihkupectví. OneHotBook navíc tento rok přišlo s audio verzí této knihy, kterou namluvila Lucie Pernetová - herečka a absolventka gymnázia. Audioknihy jsou poslední dobou velkým hitem, tudíž jestli jste ještě žádnou nezkusili, určitě doporučuji se po nějaké podívat.

Příběh nás zavede do období druhé světové války, kde se setkáváme s Marian Sutro - talentovanou a statečnou dívkou, kterou díky její skvělé francouzštině naverbuje francouzská sekce britských jednotek. Musí se tak naučit bojovat, vyslýchat, pohybovat v utajení či pracovat se zbraněmi. Aby toho neměla málo, je pověřena, aby přesvědčila svého milého Clémenta, aby spolupracoval na výzkumu o atomových bombách a narychlo odletěl do Anglie. Pomůže jí nebo zůstane ve Francii?

Autorem této knihy je britský spisovatel Simon Mawer, který se narodil v roce 1948. Jako biolog pracoval v Anglii, na Kypru, a dokonce i na Maltě. Jeho knihy získaly spoustu ocenění, například McKitterickovu cenu, Man Bookerovu nebo Boardman-Taskerovu. Více si o autorovi můžete přečíst na jeho webu zde.

V nahrávce na vás čeká přesně jedenáct kapitol doprovázené hudebními vsuvkami. Líbilo se mi, že byla pro namluvení zvolená žena, jelikož to pěkně podtrhovalo život hlavní hrdinky. Lucie Pernetová rozhodně odvedla skvělou práci. Její hlas působil příjemně, vůbec ne přehnaně, ani hraně. Koukala jsem, že je od ní k dispozici i nahrávka Dívky ve vlaku nebo Sběratele, tudíž si moje peněženka tento měsíc zase nad mými nákupy popláče.

Pokud už můj blog čtete déle, víte, že příběhy z druhé světové války miluji a v knihkupectví jsou to právě oni, které vyhledávám jako první. Tento příběh je však trochu jiný, jelikož se v něm nevyskytují žádné hrůzy z koncentračních táborů ani osudy lidí, nad kterými by se vám svíralo srdce a vy tak nemohli celou noc spát. Pokud právě kvůli tomu obcházíte regály s těmito knihy velkým obloukem, je Dívka, která spadla z nebe ta správná volba pro vás. Ukáže vám válku z trochu jiného pohledu a přiblíží zákoutí, o kterých jste nikdy dřív ani nepomysleli. Hlavní hrdinka vám díky své síle a oddanosti rozhodně přiroste k srdci a jsou to právě postavy, co dělají tuto audioknihu tak výjimečnou.

Na druhou stranu však musím souhlasit s názory, že má tato kniha pomalejší rozjezd. Nejsou tam akce, které by vás vyloženě posadily na zadek - budete si na ně muset počkat až do druhé poloviny.

Shrnutí:  Jedná se o příběh, který přiroste k srdci snad úplně každému. Já si poslech nesmírně užila a oblíbila si při něm hned několik postav, které si mě získaly svým charakterem a vystupováním. Zpracování této audioknihy nemá chybu a těch 11 hodin uteklo jako voda. Knihu bych mohla doporučit všem lidem, kteří za poslechem hledají odpočinek a pár hodin nerušeného klidu. Dívka, která spadla z nebe za zkoušku rozhodně stojí.

Ukázku audioknihy nejdete zde.

Za poskytnutí recenzního CD mnohokrát děkuji OneHotBook. Na audioknihu se můžete podívat zde.