sobota 26. března 2016

RECENZE: Tajné sestry

Autor: | Vydavatelství: Baronet | Počet stran: 312 | Rok vydání: 2016

Znaly jeho jméno, jméno muže, který brutálně napadl dvanáctiletou Madeline v hotelu její babičky. Myslely si, že znají i jeho osud. Že už jim nikdy nebude moci ublížit... Přesto už jejich životy nikdy nebudou stejné...
Madeline se vrací do Washingtonu po záhadné smrti své babičky. A ve starém, opuštěném hotelu – v místě, jež už nikdy nechtěla spatřit – obsahují poslední slova umírajícího muže varování: tajemství, o němž se s Daphne domnívaly, že je pohřbené navěky, bylo odhaleno. Nyní, po téměř dvaceti letech, musí Madeline a Daphne opět spojit své síly. Madeline nedůvěřuje policii, a tak zavolá Jacka Raynera, odborníka na bezpečnost. Spolu s Jackovým bratrem Abem uzavřou čtyři mladí lidé spojenectví proti vrahovi, který se nezastaví před ničím, aby skryl pravdu...

Skrytá tajemství. Záhady. Vrahové.

Madeline Chaseová se nikdy kompletně nezotavila z noční můry, kterou si jako dvanáctiletá holčička musela projít. Celých osmnáct let žila s tajemstvím, které ji připomínalo tu osudnou noc, kdy se svou kamarádkou Daphne bojovaly o život v hotelu její babičky. Ta však záhadně zemřela a hlavní hrdinka se po téměř dvaceti letech vrací do Washingtonu, kde zjišťuje, že pohřbené tajemství bylo opět odhaleno. Na pomoc si zavolá Jacka Raynera a jeho bratra Abema, jelikož jen jim může plně důvěřovat. Se svou Tajnou sestrou Daphne se vydávají vstříc vrahovi a všem tajemstvím, které ostrov skrývá.

Autorkou této knihy je americká spisovatelka Amanda Quick, která se narodila roku 1948 v Kalifornii. Vystudovala historii a chvíli pracovala v univerzitní knihovně. Její knihy překročily hranici 35 milionů prodaných výtisků. Mezi její další knihy patří například Dlouhá noc nebo Zahrada lží.

Představte si, že na světě existuje člověk, se kterým sdílíte jedno obrovské tajemství. Znáte jméno muže, který vás jako dvanáctiletou zamkl v hotelovém pokoji a pod výhružkou smrtí se vás chystal napadnout. Dívka, která vás zachránila a zavolala o pomoc, žije tak daleko, že jste ji osmnáct let neviděli. A teď máte otevřít staré rány a vydat se vstříc vrahovi, který zabil jak vašeho přítele, tak babičku – majitelku obrovského hotelového řetězce.

Nejraději čtu knihy, o kterých předem nic nevím. Osobně si tak děj užiji podstatně více, jelikož nevím, jaké charaktery postav mezi řádky objevím a jaká překvapení na mě vyskočí. Tajné sestry byly jedním z těch titulů, od kterých jsem nic nevěděla ani nic neočekávala. Byl to pro mě zkrátka krok do neznáma.

První slovo, které mě při psaní této recenze napadne, je tajemství. Protože tato kniha je ho plná. Je skryté mezi řádky, odstavci a kapitolami. Možná vám bude připadat, že i samy postavy mají nějaké mezi sebou, ale odmítají vám ho sdělit. Celý příběh jako kdyby byl obklopen hustou mlhou, kterou autorka pomalu prokládá malými vodítky, které si čtenáři postupně poskládají do jedné velké skládačky.

Detektivní příběhy nejsou nic pro mě. Nevyhledávám je, jelikož je nedokáži pochopit. Tajné sestry mě ale velmi mile překvapily, protože jsem si hledání skrytého vraha užívala. Během čtení jsem se ani neodvážila tipnout jednu z postav, jelikož jsem se bála, že se jí na druhé stránce něco stane a autorka ji nechá padnout do rukou vraha. Jako kdyby si to psaní užívala a snažila se nás napínat až do samotného konce. To se jí samozřejmě povedlo, jelikož jsem hltala jednu stránku za druhou a na úplném konci se ocitla ani ne za tři dny.

Pokud tedy Amanda Quick umí něco opravdu dobře, tak je to matení svých čtenářů. Napsala velmi čtivý příběh, u kterého si odpočinete a necháte se unášet tajemstvím propleteným příběhem. Kniha rozhodně předčila má očekávání. A i když bych ji spíše doporučila pro nenáročné čtenáře, kteří si moc nepotrpí na dějové zvraty ani akcí naplněným příběhem, tak musím říct, že autorka odvedla skvělou práci. Napsala opravdu tajemný příběh, který nebudete chtít před spaním odložit, protože se zoufale budete chtít dozvědět další díl skládačky.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji Baronet.cz. Na knihu se můžete podívat zde.