pátek 1. ledna 2016

RECENZE: Láska jako z filmu

 Autor: Victoria van Tiemová | Nakladatelství: Mladá fronta | Počet stran: 264

 Kensington Shawová má slibně rozjetou kariéru v reklamní agentuře, úžasného snoubence Bradleyho, se kterým chystá pohádkovou svatbu a plánuje velkou rodinu, i přátele. Žije si zkrátka jako v pohádce. Do toho se však objeví její bývalý Shane a začne jí motat hlavu tím, že ji uvádí do situací, v nichž spolu prožívají scény z filmů, na které se kdysi tak rádi dívali – třeba ze Samotáře v Seattlu, Deníku Bridget Jonesové, Pretty Woman či Hříšného tance. Stačí týden a Kensin život se ocitá v naprostém chaosu. Zasáhne osud a ukáže Kensi, kdo je hlavním hrdinou ve scénáři jejího života?
   ~*~*~
Myslím si, že snad každý z nás někdy rád uteče od reality k romantickým příběhům a nechá se unášet dějem plným štěstí a zamilovaných párů. Zrovna v období Vánoc je tento žánr to pravé pro pozdní večery s horkým čajem v ruce a mrazivým počasím za oknem.  

Láska jako z filmu mě zaujala už jen svým názvem. Která dívka by netoužila po vztahu jako z filmového plátna, plným červených růží a čokoládových bonboniér? Nevím jak vy, dámy, ale já se hlásím a vůbec se za svou zvednutou ruku nestydím. 

Kenzi Shawová  je vtipná, místy nerozhodná hlavní hrdinka, která pracuje v místní agentuře.  Je zasnoubená s Bradleym – pohledným, milým mužem, který ji nadevše miluje.  Řekli byste, že si nemůže na nic stěžovat, přeci jen – má milujícího snoubence a práci, která ji baví. Jednoho dne však do dveří kanceláře vtrhne její  bývalý přítel Shane s návrhem na spolupráci a život hlavní hrdinky nabere nečekaných zvratů. Na povrch vyplouvají zakořeněná tajemství, obavy, starosti a nevěry. K tomu všemu je agentura ve finanční tísni a Shaneova nabídka je to jediné, co je může zachránit. Ten však smlouvu podepíše jen pod podmínkou, že s ním Kensington prožije deset zážitků z nejlepších romantických filmů zahrnující Pretty Woman či Lásku nebeskou. 


Celkový nápad s filmovými scénami byl zkrátka senzační. Užívala jsem si jakékoliv zmínky o mých oblíbených pasážích a s úsměvem si jednotlivé scény odříkávala spolu s hlavními hrdiny. Je pravda, že jsem většinu filmů neviděla, ale po přečtení mám chuť popadnout notebook a udělat si maraton začínající Pretty Woman a končící Samotářem ze Seattlu. 

Na to, jak rychle se kniha četla a jak rychle děj ubíhal, si dokázala autorka pohrát s postavami a postupně nám vykreslit jejich charaktery. Rozvíjeli se postupně, autorka nikam nespěchala a nechala postavy, aby se vybarvily spolu s příběhem. Nejvíce jsem si oblíbila právě Shanea, který mi svým chováním nemálo krát připomenul mé milované romantické postavy a ke Kensington se choval jako pravý filmový hrdina.

Na téhle knize mě bavilo snad úplně všechno. Prostředí, střelená hlavní hrdinka, dokonce i ta pořádná dávka cliché, kterou autorka rozhodně nešetřila. I když si kniha nehraje na žádné originální náměty a je založena na vcelku tradiční romantické zápletce, dokáže na čtenáře zapůsobit čtivým stylem, kterým je napsána a filmovými prvky, které dokázaly vytvořit zase něco jiného a zajímavého. 

Láska jako z filmu je skvělá jednohubka, která vám zpestří odpoledne a pozitivně naladí. Doporučím ji všem čtenářům, kteří si nepotrpí na akci nabitím dějem a rádi dají šanci knížce, ve které láska jako z filmového plátna existuje a zázraky se můžou stát skutečností. 


Za poskytnutí recenzního e-booku mnohokrát děkuji KNIHCENTRUM.cz. Na knihu se můžete podívat zde.
knihcentrum.cz

5 komentářů:

  1. Tak to vyzerá super. Veľmi sa mi páči aj názov tejto knihy a tá mňamka pri knihy :) knižný ideál

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku jsem dočetla asi před týdnem :) Docela mě bavila, ale myslím, že bych si ji užila ještě víc, kdybych znala všechny ty romantické scény :) Asi mám co dohánět a měla bych zkouknout nějaké romantické filmy :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze! Knížka mne zaujala:)

    OdpovědětVymazat
  4. Super recenze :) Kniha vypadá zajímavě :)
    Ginger

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezká recenze. O knize slyším prvně, takže pokud na ni někde narazím, tak jí dám určitě šanci. :)
    Mimochodem, docela mě zmátlo, když jsem v první chvíli, kdy jsem rozklikla článek nemohla najít obálku knihy - to je dobrá podpásovka :D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)