sobota 16. ledna 2016

RECENZE: Izolovaný (Sebastian Fitzek)


Autor: Sebastian Fitzek | Nakladatelství: Omega | Počet stran: 272 | Rok vydání: 2015

Koroner Paul Herzfeld najde v hlavě jedné velmi zohavené mrtvoly telefonní číslo své dcery. Hannah byla unesena a pro Herzfelda tak začíná děsivá hra na honěnou. Únosce totiž na ostrově Helgoland přichystal další těla s indiciemi. Herzfeld ale nemá šanci se k novým informacím dostat, protože ostrov nacházející se na širém moři je kvůli orkánu odříznut od pevniny a většina obyvatelstva již byla evakuována. Kreslířka komiksů Linda, která našla mrtvé tělo na pláži, je jednou z mála osob, které na ostrově zůstaly. Herzfeld se ji snaží zoufale přesvědčit, aby dle jeho pokynů po telefonu provedla pitvu. Jenže Linda v životě nedržela v ruce skalpel, natož aby někoho pitvala…
 
   ~*~*~
 
Autor nás zavede do slabě osvětlené pitevny, kde se doktor Paul Herzfeld naklání nad bezvládnou mrtvolou, studující příčinu její smrti. Strne, když v hlavě znetvořeného těla vytáhne papírek se jménem své dcery Hannah a telefonním číslem. Zpocený vybíhá z pitevny a poslouchá hlasovou zprávu, ve kterém jeho dcera volá o pomoc. 

Na ostrově Helgoland únosce nechal další dvě mrtvoly spolu s indiciemi a skrytými objekty. Místo je však kvůli hrozícímu orkánu odříznuté od zbytku světa a Paulovi tak nezbývá jiná možnost, než se spolehnout na Lindu - dívku, která našla jednu z mrtvol na pláži. Potřebuje, aby co nejrychleji provedla pitvu a našla skrytou indicii. Mladou kreslířku však někdo na ostrově neustále pozoruje. Bude schopna doktorovi vůbec pomoct?

Autorem této knihy je německý spisovatel Sebastian Fitzek, který se narodil roku 1971 v Berlíně. Mezi jeho další knihy patří například Sběratel očí, Lovec očí nebo Therapy. Nyní žije v hlavním městě Německa se svou manželkou a dcerkou. 

Řekla bych, že je v poslední době opravdu obtížné najít hororovou knihu, která by překvapila, vyděsila a ohromila. Knihkupectví nám sice nabízejí nepřeberné množství titulů s děsivými obrázky na titulních stranách, ale většinou je děj průměrný a předvídatelný. Všechna témata jsou ohraná a pro autory je čím dál tím těžší přijít s něčím novým a originálním.

O Sebastianovi Fitzekovi jsem četla spoustu chvály jak od zahraničních booktuberů tak od kamarádek. Nemůžu říct, že bych měla nějaká přehnaná očekávání, jelikož jsem anotaci jen tak rychle přelétla pohledem a celkově ke knize přistupovala s nulovými požadavky. To jsem však ještě netušila, že v ruce držím mistrovské dílo, nejlepší thriller, který jsem v životě četla.

Linda na mě působila takovým zvláštním dojmem. Jaká žena by poslechla cizího člověka a odnesla mrtvé tělo na pitevní stůl, kde by ho následně svlékla a rozřízla na dvě poloviny? To byl ten jediný detail, který mě při čtení zarazil. 

Pod rukou mi prošly desítky hororů zahrnující dokonce i Stephena Kinga. Nerada to říkám, ale proti Izolovanému jsou jeho díla až směšně průměrná. Jsem moc ráda, že se nakladatelství Omega rozhodlo tomuto autorovi dát šanci, jelikož si to podle mě opravdu zaslouží. Fitzekovi knihy by měly být čtené a kupované všemi hororovými nadšenci. Mrzí mě, že nejsou tolik opěvované jako ty Kingovi.


Je až neuvěřitelné, jak bravurně a detailně dokázal popsat jednotlivé situace. Připadalo mi, jako kdybych se ocitla na pitevně a spolu s Lindou koukala na mrtvolu ležící na stole. Jako kdybych to byla já, kdo rozřezává tělo a hledá indicie vedoucí k unesené dceři neznámého člověka, který mi diktuje pokyny po telefonu.

Jestli patříte mezi milovníky strašidelných příběhů, jsem si jista, že si přijdete na své. Věřím, že se vám kniha bude líbit tak jako mě a budete z ní nadšení. Pokud se však řadíte mezi slabší povahy, zkusila bych začít s něčím méně náročným a k této knize přistoupit až po tom, co budete otrlejší. Není to nic, co by se nedalo zvládnout, ale jen upozorňuji, že se slabším povahám může udělat místy nevolno.

Jedná se o brilantně promyšlený příběh, ve kterém si s námi autor hraje a podstrkuje nepravdivé informace. Kniha navíc obsahuje spoustu dějových zvratů, které vás přišpendlí na místě a donutí ve čtení pokračovat.

 Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji knihkupectví Knihy Dobrovský.
Na knihu se můžete podívat zde.

6 komentářů:

  1. Kniha vyzerá fakt super :) moc sa mi páči, amo si ju opísala

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tahle kniha vypadá vážně dobře :-) Souhlasím s tím, že je občas těžké narazit na skutečně napínavý a dobře napsaný thriller, často jsem se nechala okouzlit anotací a obálkou a pak jsem byla zklamaná, protože to bylo o ničem... Ale jestli tvrdíš, že to je nejlepší thriller, co jsi četla, tak tomu dám šanci :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Super recenze! :)
    Kniha vypadá vážně dobře :) V dnešní době není moc dobrých knižních thriller a hororů,i když je pravda,že se to v poslední době zlepšuje :)

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkná recenze doplněná skvělými fotkami :)

    OdpovědětVymazat
  5. Sakra. Tahle recenze mě na knížku fakt nalákala. Už jí mám objednanou! Děkuji:)

    OdpovědětVymazat
  6. Úžasná kniha, moc pěkná recenze! Jsem ráda, že se Ti to líbilo :-)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)