pátek 25. prosince 2015

RECENZE: Let it snow (Sněží, sněží)

 Autor: J. Green, M. Johnson, L. Myracle | Nakladatelství: Penguin books | Počet stran: 354

Sníh o Vánocích je hezká věc, ale čeho je moc, toho je příliš. Taková sněhová bouře umí zamíchat i těmi nejlepšími plány – a když k tomu ještě připočtete čtrnáct roztleskávaček, jedno miniprase a keramickou vesničku pro elfy, bylo by na rozpletení všech těch zmatků v městečku Gracetown skoro zapotřebí nějakého anděla! Tři vánoční příběhy o tom, že ne vždycky je to, oč stojíte, taky to pravé...

   ~*~*~
 
Jsou Vánoce a za okny zuří sněhová bouře. Padající vločky spolu s větrem způsobí zastavení vlaku, výpadek elektřiny a cestu jedné dívky do nejbližší restaurace s žádostí o pomoc. Stejný nápad dostane i čtrnáct roztleskávaček, které začnou ve Waffle house trénovat stojky pro své příští vystoupení a obrátí tím celé místo vzhůru nohama. Ne, že by to majitelům nějak moc vadilo. Komu se jen tak poštěstí, že mu do restaurace vtrhne parta hezkých holek v minisukních toužících zahrát si Twister? Nenapadne je nic lepšího než zavolat svým kamarádům a uspořádat soutěž, kdo hru přinese dříve.

To ale není všechno, jelikož na druhé straně města žije dívka, která si obarví vlasy na růžovo a den po Vánocích shání malé prasátko pro svou nejlepší kamarádku. 

Gracetown je malé městečko, tudíž se v něm dlouho nic neutají. Vypadá to, že všechno začíná a končí ve Starbucks - na místě provoněném čerstvou kávou, všemi druhy sirupů a čerstvě upečenými muffiny. Příběhy Jubilee, Jeba,  Addie, Tegan, Tobina a Stuarta se střetnou a utvoří nezapomenutelný vánoční příběh plný lásky, zázraků a neočekávaných překvapení.

Autory těchto povídek jsou tři američtí spisovatelé - Maureen Johnson, John Green a Lauren Myracle. Každý z nich sepsal jednu část příběhu a vyprávěl o životě jiných hrdinů. Kouzelné na tom bylo, že každý měl jiný styl psaní, tudíž to nepůsobilo monotónně ani nudně. 

Nejvíce ze všeho se mi líbila první povídka z pera Maureen Johnson. Autorka popisovala příběh z pohledu Jubilee, která plánovala navštívit své rodiče na Floridě. Dívka se snažila spojit se svým přítelem Noahem, ale po většinu času buď neměla signál ona, nebo její přítel čas. Nehoda vlaku ji však dostala do místní restaurace, kde se potkala se Stuartem, který ji nabídl přes Vánoce střechu nad hlavou. 
Už od začátku na mě tento příběh působil tak kouzelně, že jsem se jen bála okamžiku, kdy skončí a já se s ním budu muset rozloučit. Od Maureen Johnson jsem předtím nic nečetla, ale Let it snow mě rozhodně na její ostatní knihy nalákalo. 
Ze všech tří povídek mě zrovna tato vykouzlila úsměv na rtech a příběh Stuarta a Jubilee se mi ještě teď odehrává v hlavě, jako kdybych příběh právě četla. Autorka nasadila laťku opravdu vysoko, a i když se ji Lauren Myracle ani Greenovi nepodařilo překonat, tak jejich příběhy nebyly ůbec špatné a rozhodně si své příznivce najdou také. 

Pokud se na knížku chystáte, tak mohu anglickou verzi vřele doporučit. Angličtina není vůbec složitá a myslím si, že se vám příběh zalíbí mnohem více než v českém jazyce. Pro mě má už jen samotná angličtina své vlastní kouzlo, které s příběhy vytvořilo až pohádkovou atmosféru, přesně to pravé pro ty předvánoční dny, kdy se všichni stresují výběrem dárků nebo pečením cukroví. Let it snow vás zavede do malého městečka, kde tyto problémy neexistují. Jde tu o kouzlo Vánoc, lásku, pomáhání, ztrátu lásky a její opětovné nacházení. 

Líbilo se mi, že tu nešlo jen o přeslazenou romanci plnou cliché, které jsou teď k mání na každém rohu. I když kniha patří mezi young adult, není tak obyčejná, jak byste si nejspíš mohli myslet. Autoři dokázali do příběhu zasadit vlastní prvky, nepředvídatelné zvraty, kouzlo okamžiku a nespočet vtipných hlášek, díky kterým se budete smát ještě pár dní po dočtení. 
Jedná se o brilantně sepsanou knížku, která vás potěší a hezky naladí. Jako čtenář budete jen sedět a užívat si příběh, který vám bude plynout před očima jako ten nejkrásnější film.

~ Zdroj obrázků - zde a zde ~

 Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji englishbooks.cz. Na knížku se můžete podívat zde.
 
englishbooks.cz

10 komentářů:

  1. Moc hezká recenze. Do této knihy se mi zprvu vůbec nechtělo (vyhýbám se příběhům od Johna Greena), ale dokázala jsi mě na ni nalákat. Nejspíš si knihu přečtu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to máme stejný problém:D Já se taky příběhům od Greena vyhýbám, ale tomuhle jsem se rozhodla dát šanci a nezklamal!:)

      Vymazat
  2. Na tu jsem koukala, nakonec jsem ji nekoupila ale příště v mém košíku určitě přistane, super recenze :)
    Denisse Beauty

    OdpovědětVymazat
  3. Môj viaočný darček ♥ ale ešte som ju nezačala čítať :-(

    OdpovědětVymazat
  4. Nádherná recenzia. Je vidieť, že si si čítanie poriadne užila a blogovanie ťa naozaj baví.

    Pozývam teba aj tvojich čitateľov na moju extra MEGA GIVEAWAY (4 súťaže v 1) v ktorej si môžeš zasúťažiť o poukážky ale aj o viac ako 40 pruduktov z kozmetiky, knihy či šperky

    OdpovědětVymazat
  5. Tu jsem dostala k vánocům :3 :) tak uvidím jak se mi bude líbit :)
    http://fandombeforebloodcz.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. Knížku jsem četla a moc se mi líbila. Asi mě taky nejvíc zaujal příběh od Maureen, ale všechny mají něco do sebe :)
    Double Infinity by Ella

    OdpovědětVymazat
  7. Táto knižka je skrátka strašne milá a dokáže čitateľa ľahučko priniesť do vianočnej nálady :)

    OdpovědětVymazat
  8. Zrovna ji dočítám a vážně se mi líbí, ach tolik sněhu, zatímco u nás to vypadá spíše na podzim! :D

    OdpovědětVymazat
  9. Hodně jsem o ní slyšela a tenhle článek mě asi přiměl si ji koupit! :) Moc hezká recenze:)
    www.lucastirska.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)