čtvrtek 3. září 2015

RECENZE: Modré hlubiny

Autor: Jennifer Donnelly | Vydáno v roce: červenec 2015 | Nakladatelství: Egmont | Počet stran: 336
 ~*~*~
 Hluboko pod vodou, ve světě ne nepodobném našemu, žijí mořští lidé. Obývají oceány, moře i sladké vody po celé zeměkouli.
Serafina, dcera královny Miromaru, vyrůstá s neochvějnou jistotou - a zároveň celoživotním břemenem - že se jednoho dne stane vládkyní nejstarší podmořské říše. Zároveň ji však pronásledují podivné sny, které předpovídají návrat starého zla. Temné předtuchy se potvrdí, když Serafininu matku zasáhne vražedný šíp. Celá říše se ocitá v chaosu a Serafina na sebe musí vzít nelehký úkol: najít toho, kdo velí útočníkům, a zabránit válce mezi podmořskými národy. Pátrání ji zavede mezi další mořské panny, které pocházejí ze šesti různých vod. Uzavřou spolu neporušitelnou sesterskou dohodu a vydají se do boje proti temným silám, jež ohrožují existenci celého světa.

 
  ~*~*~

Mořské panny. Korunovace nové královny. Hrozící podmořská válka.

Dovolte mi, abych vám představila Serafinu - budoucí královnu podmořského království Miromar. Dívka se už od dětství připravuje na svou korunovaci a pečlivě trénuje čarovný zpěv, který musí mořské panny bravurně ovládat. Je obklopena drahými šaty, těmi nejlepšími učitelkami a nejvěrnějšími kamarádkami. To vše se však změní v okamžiku, kdy do království vtrhne armáda a šípem probodne její milované mamince srdce. Dívenka se ocitá na útěku, při kterém se snaží promyslet strategii, zahnat armádu a získat zpět své království. 

Hlavní hrdinku knihy bych popsala jako cílevědomou, snaživou a chytrou dívku, která se stará o druhé a chce pro svůj lid jen to nejlepší. Na druhou stranu je však místy nerozhodná, tvrdohlavá a hodně se spoléhá na své kamarády, což jí někdy staví do velmi nepříjemných situací.

Autorkou této knihy je americká spisovatelka Jennifer Donnelly, která vyrůstala v New Yorku a nyní žije v New York´s Hudson Valley se svým manželem a dcerou. Mezi její další knihy patří například Revolution, Rogue Wave nebo The tea Rose.


Už ode dne, kdy Egmont přišel s knižními plány pro rok 2015, jsem nedočkavě Modré hlubiny vyhlížela a moc se těšila, až si knihu přečtu. Ještě nikdy jsem nic vyloženě o mořských pannách nečetla (a velký fanoušek fantasy také nejsem), tudíž jsem byla zvědavá, co na to řeknu a jak se mi kniha bude líbit.

Mou nejoblíbenější postavou se stala nejlepší kamarádka nastávající královny - Nejla. Líbilo se mi, že si na nic nehrála a celý příběh doplňovala vtipnými poznatky a vtipy, které mě bavily až do samotného konce knihy.
Počítejte s tím, že se nejedná o příběh, ze které byste byli vyloženě na větvi. Přeci jen, pokud máte rádi boje, postavy s nadpřirozenými schopnostmi a akci od začátku do konce, tak Modré hlubiny nejspíš nebudou přímo pro vás.

Ze začátku jsem měla sice problém se do děje začíst, ale čím déle jsem knihu četla, tím jsem si začala uvědomovat, jak moc se mi líbí a jak okouzlující ten příběh doopravdy je. Jedná se o jednoduchou četbu, určenou spíše pro děti, která vás zaměstná na jedno odpoledne u bazénu či na zahradě s koktejlem v ruce.

Autorka je rozhodně skvělá vypravěčka. Nenarazíte na žádná vyloženě hluchá místa, která by vás nutila knihu odložit. Na druhou stranu se jedná o velmi jednoduchý příběh, ve kterém jsem místy postrádala akci a větší dějový spád. 

Pokud máte rádi fantasy a nepatříte mezi ty nejnáročnější čtenáře, mohu tuto sérii od Jennifer Donnelly vřele doporučit. Je to taková milá jednohubka, která vykouzlí úsměv na rtech a mile překvapí.


 Za poskytnutí recenzní e-knihy mnohokrát děkuji egmont.cz Na knihu se můžete podívat zde.

3 komentáře:

  1. Super recenze! Také si chci knihu přečíst. :3
    http://levandulovakomnata.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Boží fotky o.O Kniha mne zaujala, musím se po ni podívat:)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc pěkná recenze:) Od autorky jsem ještě nic nečetla, tak bych to měla co nejdříve napravit:)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)