pátek 21. srpna 2015

RECENZE: Vražedná Léčba (James Dashner)

Autor: James Dashner | Vydáno v roce: 2015 | Nakladatelství: Yoli | Počet stran: 312

 Thomas a hrstka jeho přátel unikli z nástrah Labyrintu. Přežili náročnou pouť Spáleništěm. Mnohokrát si mysleli, že už je konec, že to nemůže být horší. Přesto mají ty nejtěžší chvíle a nejbolestivější rozhodnutí teprve před sebou. Ve světě, který se pod tíhou zákeřné nemoci hroutí před očima, mezi šílenci na straně jedné a nevyzpytatelným ZLOSINem na straně druhé, se musejí poprat o naději. Ale mohou vůbec ještě někomu věřit?

 
  ~*~*~
 
Čas lží je u konce.
 
Kniha začíná uprostřed bílého pokoje ve společnosti mladého chlapce schouleného v koutě, tří jídel denně, toalety z nerez oceli a nesnesitelného zápachu. Po zkoušce na Spáleništi se ZLOSIN rozhodl ve svých výzkumech pokračovat a Placerům vrátit vzpomínky na život před erupcí. Od chvíle, kdy Thomas a pár dalších kamarádů léčbu odmítnou, jsou nuceni utéct a bergem odcestovat do izolovaného městečka Denver. Erupce se však každým dnem rozšiřuje a v ulicích už ve společnosti raplů není bezpečno. 
Kamarádi najdou muže, který celý svůj život zasvětil výzkumům a je jim ochoten deaktivovat čipy, díky nimž jsou pod stálým dohledem.
 
ZLOSIN má však oči všude a dostat se do města není vůbec lehký úkol. Podaří se Placerům utéct a celé testování jednou pro vždy zastavit?

Autorem této trilogie je dvaačtyřicetiletý americký spisovatel James Dashner, který žije se svou manželkou Linette a čtyřmi děti v Rocky Mountains. Je autorem trilogie The Maze Runner, The 13th Reality a A Door In The Woods.
 
 
Thomase bych ještě před přečtením Vražedné léčby popsala jako odvážného a inteligentního chlapce, který rád pomůže svým přátelům a jde si za svým stůj co stůj. V závěrečném díle na mě však působil jako naivní chlapec, který jde přes mrtvoly, aby zachránil sám sebe. Bez jeho přátel by ještě trčel v Labyrintu a fňukal v koutě. 
Celkově mi připadalo, že byly charaktery postav v tomto díle krapet odfláklé a víc jak 80% knihy se vlastně nic nedělo. Ačkoliv jsem od závěrečného dílu nečekala mnoho, zklamal mě na plné čáře.  
 
Autor některé věci nedotahuje do konce a nechává čistě na čtenáři, jak si s tím poradí. Řekla bych, že je to trochu škoda, protože se jedná o skvělý příběh plný zajímavých zvratů a skrytých překvapení, který by mohl být mnohem, mnohem lepší a vymakanější. 

Pokud jste už četli mé recenze na první a druhý díl, víte, že na Jamese Dashnera nedám dopustit a jeho styl psaní miluju celým svým srdcem. Ani v posledním díle nás neošidil o své bravůrné popisy a promyšlené zvraty. Kapitoly jsou kraťoučké, tudíž příběh pěkně odsýpá a vy se za chvilku ocitnete na jeho úplném konci. 
 
I přes všechny výše zmíněné nedostatky napsal autor opravdu dobrý příběh, který si rozhodně zaslouží být čtený. Celou trilogii bych ohodnotila čtyřmi hvězdičkami, jelikož jsem si první dva díly nesmírně užila a doteď mě některé scény nepřestanou udivovat. Jedná se o trilogii plnou akce, skvělých postav, skrytých tajemství a zatajené minulosti, která vás drží napnuté od začátku až do úplného konce. Pokud vás série zaujala, přečtěte si ji... a potom mi určitě dejte vědět do komentářů váš názor:)
 
A nezapomeňte... ZLOSIN je dobrý.

5 komentářů:

  1. Já se právě chystám si knížku koupit a konečně přečíst. :) Zatím se mi oba dva díly moc líbily tak doufám, že mě tenhle nezklame, když píšeš, že ti to připadá trochu odfláknuté :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem nečetla ani jeden díl, ale už se těším až si všechny koupím a přečtu. Viděla jsem film, který se mi moc líbil, tak jsem zvědavá na knihy, ale věřím, že se mi budou líbit také. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze :) Už se moc těším, až si tuhle knížku přečtu :) Ale předtím si dám malé opakování a všechny díly si přečtu znovu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám na knihu úplně stejný názor... Přečetla jsem ji za chvilku a myslím, že jsem jí taky dala čtyři hvězdičky, ale spokojená jsem moc nebyla, protože autor hodně věcí nedotahoval do konce a Thomas mě tak neskutečně moc štval! :D Jak jsi psala, najednou z něj byl naivní kluk, což je podle mě škoda...
    A jinak skvělá recenze :).

    OdpovědětVymazat
  5. Roztomilé hodnotiace mačičky!:D Túto sériu som nečítala, akosi ma nikdy až tam nelákala, hoci nikdy nehovor nikdy.:D Vidím, že by sa minimálne rýchlo a ľahko čítala.:D

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)