úterý 4. srpna 2015

RECENZE: Kostičas

Autor: Samantha Shannonová | Vydáno v roce: 2014 | Nakladatelství: Host | Počet stran: 479
 
Kniha začíná v roce 2059. Devatenáctiletá Paige Mahoneyová pracuje v londýnském kriminálním podsvětí. Paige působí jako jakási „spojka“ či „posel“: díky svým jasnovidným schopnostem se dokáže vnořit do mysli jiného člověka.
Žije v represivním režimu Scion, kde páchá velezradu už jen tím, že dýchá. Jednoho dne se její život navždy změní. Je přepadena, unesena a převezena do někdejšího Oxfordu, města, které už před dvěma sty lety zmizelo z map. Tam je Paige vydána na milost a nemilost Strážci, nejkrásnější, ale zároveň nejděsivější bytosti, jakou kdy potkala…

 ~*~*~


Už je to pár měsíců, co jsem se znuděně proklikávala videi na youtube a hledala knihu, která by mě zaujala. Měla jsem náladu na něco originálního, jelikož jsem byla v poslední době obklopována hlavně romantickými novelami a - jen si to přiznejme - mi už ty milostné pletky trochu lezly na nervy. Ať už se to může zdát sebevíc nemožné, má maličkost začala nacházet oblibu v hororech a dystopiích

Po zhlédnutí videa u Fernie (tuhle skvělou slečnu mimochodem moc doporučuji!) mi do oka padla kniha s krásnou modrou obálkou a nicneříkající anotací. Od té doby jsem chodila po knihkupectví a zasněně hleděla k policím, kde se tato kniha, spolu s opravdu vysokým číslem na místě cenovky, nacházela. Bylo mi jasné, že si ji dříve či později stejně pořídím, ale i tak se mi při každé návštěvě v hlavě objevilo tisíce výmluv a důvodů, proč si titul nekoupit. 
No a potom - bylo to jednoho krásného červencového večera - Host na své facebookové stránce vyhlásil re-reading Kostičasu spolu s 25% slevou na další díl. Musí být snad nad slunce jasné, kam se má maličkost dalšího rána spolu s odhodláním a kreditní kartou vydala.

"Teď jsem byla starší. Možná jsem se změnila. Možná jsem dospělejší a silnější, pomyslela jsem si. Už nejsem ta holka na prahu dospělosti, která zoufale hledá, o koho se opřít. Ta už je dávno pryč. Teď jsem zbraň a zároveň loutka v rukou druhých. Nedokázala jsem říct, která z těch dvou možností je horší."

Autorkou je anglická spisovatelka Samantha Shannonová, která se narodila roku 1991 v Západním Londýně. Vystudovala anglický jazyk a literaturu na Oxfordské univerzitě. Její první kniha "The Bone Season" ihned po vydání obsadila přední příčky žebříčku bestsellerů deníku The New York Times a byla přeložena do více jak pětadvaceti jazyků.

~*~*~

 Hlavní hrdinkou je devatenáctiletá Paige, která žije spolu se svým otcem v Scionském Londýně, kde jsou nepřirození pronásledováni a bez milosti zabíjeni. Dívka pracuje v syndigátu - zločinecké organizaci, která využívá její jasnovidné schopnosti krajinochodce k zajímání duchů. I přes všechnu opatrnost je při zpáteční cestě vlakem chycena a spolu s dalšími vězni odvedena do míst někdejšího Oxfordu, kde si ji vezme na starost snoubenec vládkyně čisté krve a Paige začíná vymýšlet plán, jak z území tzv. Prvního Šeolu co nejdříve utéct.

Ještě před čtením bych vám doporučila prolistovat slovníček výrazů, který najdete na pár posledních stránkách. Čeká vás totiž pár kapitol, při kterých budete jen nechápavě kroutit hlavou a sledovat řádky, kterým nebudete rozumět jediné slovo. Autorka na vás bude valit jednu informaci za druhou, složitě vám popisovat životy nepřirozených a představovat vám další a další postavy.
Poradím vám jediné - vyčkejte. Po úvodních kapitolách se před vámi otevře příběh plný boje, duchů a přátelství, o který by byla opravdu škoda přijít. Autorčin styl psaní je opravdu velmi čtivý, tudíž se kniha čte jak po másle a vy se na konci ocitnete ani nebudete vědět jak. Můj obdiv především patří paní překladatelce Lence Kapsové, která se dovedla poprat se všemi novými slovy, které si pro ni Samantha Shannonová připravila. 


Knihu bych mohla doporučit všem čtenářům, kteří si rádi přečtou něco nového a originálního. Já nakonec knize strhávám jednu hvězdičku za konec, který mě trošičku zklamal a nezanechal ve mně tak silné emoce jako třeba spousta jiných příběhů.

4 komentáře:

  1. Skvělá recenze. Knihu Kostičas bych si moc ráda přečetla. Když jsem ji viděla v knihkupectví, tak jsem si řekla to nebude nic pro mě, ale když jsem četla samé pochvalné recenze (i tu tvoji), tak už se těším, až si knihu přečtu a doufám, že se mi bude líbit. Moc se mi líbí ta modrá obálka! :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  2. Jak jsi psala o těch nových slovech a výrazech, připomnělo mi to Harryho :) Kniha mě zaujala už dřív, tak si ji asi díky Tvojí recenzi konečně přečtu :).

    OdpovědětVymazat
  3. Pěkná recenze a super fotky. Na tu knihu se chystám, snad se mi brzy podaří si ji přečíst. :o)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)