čtvrtek 6. srpna 2015

RECENZE: Chatrč (Wm. Paul Young)

Autor: Wm. Paul Young | Vydáno v roce: 2014 | Nakladatelství: Knižní klub | Počet stran: 256

 Missy, nejmladší dcera Mackenzieho Allena Phillipse, je unesena během rodinného výletu a důkazy o tom, že byla pravděpodobně zavražděna, se najdou v opuštěné chatrči uprostřed oregonské divočiny. Mack se tam díky podivné výzvě, kterou obdrží pár let poté, vrací, aby znovu vkročil do samého středu svých nejtemnějších nočních můr. To, co tam najde, navždy změní jeho život… Celosvětový bestseller – dosud prodáno více než 18 milionů výtisků – je neobyčejným příběhem o tom, jak člověk tváří v tvář zlu, bolesti a beznaději nalézá Boha, milost a usmíření… a sebe sama.

 
  ~*~*~
 Dovolte mi, abych vám představila Mackenzieho Allena Phillipse - tatínka pěti krásných dětí, manžela místní zdravotní sestřičky, pravidelného návštěvníka místního kostela a milovníka kempování. Pracuje od rána do večera, ve volnu si rád zajde s kamarádem na pivo a v létě tráví čas převážně v přítomnosti své rodiny, stanu, a nekonečné zásoby konzerv s dlouhým datem spotřeby. Jeho život však není tak obyčejný, jak se na první pohled může zdát. Svět se mu sesype do klína ve chvíli, kdy mu neznámý člověk unese nejmladší dcerku Missy a zavraždí ji v opuštěné chatrči uprostřed oregonské divočiny.
Pár let po této tragédii Mack jednoho zimního podvečera obdrží lístek s pozváním do chatrče, kde byla jeho dcera zavražděna. Pod pozváním je podepsán jakýsi „taťka“. Zvědavost Macka donutí podstoupit bolestnou cestu do míst, které mu způsobilo tolik bolesti a připomene mu okamžiky nejhoršího období jeho života. Chatrč však není polorozpadlá a zničená, jak si naivně myslel. Mezi roštím nachází krásně zařízený domek spolu se třemi obyvateli - černoškou, Ježíšem a asiatkou Saraju, kteří tvoří tzv. Nejsvětější trojci. Všichni ochotně Mackovi pomáhají přemoci bolest, která ho svírá od zmizení jeho malé dcerky a učí ho milovat svět takový, jaký je.
  ~*~*~
Autorem této knihy je kanadský spisovatel Wm. Paul Young, který se narodil roku 1955 jako nejstarší ze čtyř dětí. Vystřídal třináct škol, nakonec vystudoval náboženství a promoval na Warner Pacigic College v Portlandu - Oregon. Rok nato se seznámil a poté oženil s Kim Warnerovou. Dnes žije na severozápadním pobřeží Tichého oceánu spolu se svou manželkou a šesti dětmi.


Jedním z důvodů proč jsem si knihu s podivným názvem Chatrč chtěla přečíst, byla zvědavost. Četla jsem nepřeberné množství kladných recenzích a tak jsem zkrátka byla zvědavá, jak se mi tento - jistě netradiční - příběh bude líbit. 
Kniha je určena především pro věřící čtenáře, tudíž si jsem naprosto jistá, že křesťan bude mít na knihu pohled docela jiný a třeba se mu bude líbit i trochu více.

Jedná se o dojemný příběh plný bolesti, ztráty naděje a jejího opětovného nacházení, lásky a přátelství. Kniha je plná zajímavých myšlenek, které vás donutí se zamyslet a přerovnat si některé životní preference. Autorův styl psaní je velmi čtivý, tudíž vám těch necelých 300 stran uteče jako voda a vy se budete opravdu neradi s knihou loučit.
Bohužel se mi první polovina přeci jen líbila o trochu více, jelikož na mě setkání s bohem zkrátka nepůsobilo tak, jak autor nejspíš zamýšlel. I tak jsem si ze čtení odnesla spoustu nových poznatků a rozhodně nelituji toho, že jsem si příběh přečetla.
  ~*~*~
Dejte knize šanci, jelikož je to neuvěřitelné, srdcervoucí čtení, které si bude zahrávat s vaší myslí až do samého konce. Mě kniha rozhodně v mnoha věcech překvapila a jsem si jistá, že si na ni každý najde to své a nakonec ho příběh muže - který se zkrátka jen nemohl dostat přes smrt své dcerky - okouzlí tak jako mě.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji martinus.cz. Knihu si můžete prohlédnout zde.

5 komentářů:

  1. Přiznám se, že mně kniha nesedla. Možná je to právě tím, že se neřadím mezi věřící a tak jsem se nedokázala do postav a obsahu tak docela vžít. Tvá recenze je ale velmi pěkná a věřím, že se Ti povede nalákat čtenáře, kterým téma sedne více.

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze, na tuhle knihu se už nějaký ten pátek chystám, ale zatím jsem se k ní nedostala.

    OdpovědětVymazat
  3. Výborná recenze! :)
    Knihu jsem do této doby neznala, ale po přečtení tvé recenze si ji musím připsat na seznam. Už se těším, až se do tohoto báječného příběhu pustím. :)
    Blog:Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:)) Jsem zvědavá, co na ni budeš říkat:)

      Vymazat
  4. Knížku jsem četla a moc se mi líbila:)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)