úterý 14. července 2015

RECENZE: Labyrint 2 (Spáleniště: Zkouška)

Autor: James Dashner | V originále: The Scorch Trials | Nakladatelství: Yoli | Počet stran: 344

 Už žádné hlavolamy. Žádné proměnné. A žádné běhání. Thomas byl přesvědčený, že když se jim podařilo uniknout, vrátí se on i Placeři ke svým dřívějším životům. Nikdo však ve skutečnosti netušil, do jakého života se vracejí. Země, sežehnutá slunečními erupcemi a spálená novým, krutým klimatem, se změnila v pustinu.  Rozpadajícími se městy teď bloudí „raplové“, lidé pokrytí hnisavými ranami, které infekční nemoc nazývaná erupce dohání k vražednému šílenství. Placeři musejí překonat Spáleniště, nejvíc sežehnutou část planety, a do dvou týdnů dorazit do bezpečného útočiště. 

 
  ~*~*~

Pravidla neexistují. Buď to zvládneš, nebo umřeš.

Thomas se probouzí uprostřed místnosti. Společnost mu dělají Placeři, obrovská bolest hlavy a muž svírající mřížoví okna zakrvácenýma rukama kousek od jeho postele. 
Vzduchem se nesou strašlivé zvuky, připomínající vřeštění mučených zvířat. Chlapec se s rukama na uších prudce posadí a zmateně přihlíží šílenství, které v jeho nepřítomnosti vypuklo.
Ať už si mysleli, že na ně za odměnu čeká místnost plná zmrzliny či vítězná trofej... mýlili se. Labyrintem to totiž teprve začalo.

O pár dní později jsou totiž Placeři vyhnáni do erupcí zpustošeného města, kde ZLOSIN využívá mentální, fyzické a emocionální experimenty k testování jejich myšlenek a reakcí. Chlapci mají pouhé dva týdny na to, aby se dostali přes nejhůře sežehnutou část světa až do Bezpečného útočiště - asi sto padesát kilometrů vzdáleného cíle. Najednou jsou všechny sázky pryč. Loajalita je přerušena a jejich přátelství ohrožena. 

"Dobře. V tom případě mi zbývá jen jediná věc, kterou ti chci říct. ZLOSIN je dobrý."

Autorem této knihy je americký spisovatel James Dashner, který se narodil roku 1972 v Georgii a nyní žije se svou rodinou ve Skalnatých horách. Proslavil se hlavně díky své sérii "The Maze Runner," která se krátce po vydání stala bestsellerem po celém světě. O autorovi si více můžete přečíst na jeho stránkách zde.

"Majetek ZLOSIN. Skupina A. Subjekt  A2. K zabití skupinou B."

James Dashner je tvůrčí génius. Ani nedokážu popsat, jak moc jsem byla ohromena jeho schopností přijít s těmi nejbláznivějšími prvky, které mě - čtenáře - nutily neustále přemýšlet nad životy hlavních hrdinů - jak se budou nadále vyvíjet a jaké další šílené zvraty si pro nás autor přichystal. Celá tato série se může pyšnit originálním námětem, který v kombinaci s dystopií a scifi vytváří děj, který drží čtenáře napnuté až do samotného konce.

Labyrint patří mezi mé úplně nejoblíbenější knižní série, tudíž není divu, že jsem se na druhý díl moc těšila a byla zvědavá, co nového autor do příběhu zakomponuje. Už před čtením jsem věděla, že spoustu čtenářů právě druhý díl hodně zklamal a od série odradil, od Spáleniště jsem tedy přirozeně moc nečekala a do čtení šla téměř s nulovými požadavky
No a potom to už se mnou šlo z kopce. Po první kapitole mi totiž v hlavě bleskla myšlenka, že do postele se dneska už nejspíš nedostanu. 

Autorům styl je nesmírně chytlavý a spolu s kraťoučkými kapitolami zaviní to, že se najednou ocitnete na úplném konci a ani nebudete vědět jak. Celou dobu jsem jen musela myslet na to, jak naprosto děsivý je fakt, že někdo může tak snadno manipulovat s pamětí desítek dětí, ovlivňovat myšlení a určovat jejich osudy. Místy byl děj i dost strašidelný což mě - strašpitla, který se rád bojí - hodně potěšilo a čtení jsem si užívala o to více.

Samozřejmě, že se pár chybek našlo. Například mi to nedá a musím si trochu rýpnout. Chodili snad vůbec někdy na záchod? Být já tam s nimi, tak kvůli mě zastavují na každém pátém kilometru.

»»»

Sečteno a podtrženo: tahle kniha byla perfektní. Od začátku až do konce na vás čeká pořádná jízda, při které vám autor bude podstrkovat nepravdivé informace a zahrávat si s vámi při každé možné příležitosti. Celkově se kniha četla jedna báseň a já jí místy jen velice neradal odkládala, aby mi náhodou něco důležitého neuteklo. Spáleniště: Zkouška je kniha plná napětí, záhad, tajemství a zrádců. Zkrátka si to přečtěte, protože J. Dashner vytvořil něco fenomenálního a já tak zatím celou jeho sérii "The Maze Runner" mohu jen a jen doporučit.

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji euromedia.cz. Na knihu se můžete podívat zde.
euromedia.cz

15 komentářů:

  1. Me naopak od ostatnich moc nebrala prvni kniha a u druhe jsem pomalu silela nadsenim. :D proto jsem si serii nakonec oblibila tak, ze jsem treti dil i prequel k trilogii precetla v anglictine jako sve prvni anglicke knizky.
    ___
    Pisupovidky.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) Mě moc první díl nebavil, ale přesto jsem na tenhle zvědavá, tak snad se mi brzo dostane do rukou :)

    OdpovědětVymazat
  3. Občas jsem se v knize ztrácela. Ale rozhodně má něco do sebe. Teď čtu třetí díl a ten se mi zdá nejlepší

    OdpovědětVymazat
  4. Druhý díl se mi líbil z celé série nejvíc, opravdu to mělo spád :).
    A jinak nad tím, že nikdo nikdy nechodil na záchod, jsem taky přemýšlela :D. Bylo to vážně zvláštní.
    Třetí díl byl zase super v první polovině a potom jsem si uvědomila, že čtvrtý díl nenavazuje na třetí, ale je to novela (nebo něco v tom smyslu) odehrávající se ještě před prvním a najednou se dostavilo něco, jako "opačný placebo efekt" a kniha se mi přestala líbit :D. Je to divné. Každopádně celá série rozhodně stojí za přečtení :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takhle podobně jsem to měla u trilogie Delirium.. ty dodatky se mi vůbec nelíbily a z celé série jsem teď taková rozpačitá, i když vím, že se mi knihy líbily moc.:/
      Děkuju za komentář!:)

      Vymazat
  5. Skvělá recenze :) Už se nemůžu dočkat až se do Spáleniště začtu :) A pak šup rychle na Vražednou léčbu :)

    OdpovědětVymazat
  6. Nejsem si teď úplně jistá, ale zdá se mi, že někdo říkal "své plopáky zahrabte někde daleko od naší výpravy" nebo něco takového, ale ruku na to nedám :'D
    Kniha byla rozhodně lepší než první díl, hlavně se mi líbily ty drastické a strašidelné scény :'D celý příběh to hodně vylepšilo a napnulo čtenářovy nervy. Zítra si jdu pro třetí díl a nehorázně se těším, i když si nechci moc dělat iluze, jelikož jestli překoná druhý díl, tak to bude jedna z nejlepších "dobrodrůžo dystopických" kni jaké jsem kdy četla!

    lehcezapomenuta.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Ty máš tak skvělé recenze. Moc se mi líbí jak je máš skvěle udělané. Všechny díly bych si chtěla přečíst. Jsem na ně hodně zvědavá a doufám, že mě nezklamou. :)
    http://readingwithlu.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  8. Moc se mi líbí tvé recenze :) Ráda si je čtu a nejsou takové nudné, jako ostatních bloggerů.
    liscidoupeknih.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  9. Pádím si pro ni do knihkupectví!
    Skvělá recenze!!

    OdpovědětVymazat
  10. Sérii jsem nečetla, ale vypadá dost zajímavě;)

    OdpovědětVymazat
  11. No teda, teď jsi mi připomněla, že jsem úúúúplně ale úúúúplně zapomněla napsat recenzi na tuhle knížku! :o Sakra. :D
    Jinak super recenze, taky se mi líbilo a nemůžu se dočkat, až se vrhnu na Vražednou léčbu!

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)