sobota 4. července 2015

RECENZE: Královna Tearlingu

Autor: Erika Johansenová | V originále: Queen of the Tearling | Nakladatelství: Yoli | Počet stran: 432

 Fascinující fantasy příběh dlouho ztracené královny, její nejisté a nebezpečné cesty na trůn a přátelství i hlubších vztahů, které vznikají, když se temné nadpřirozené síly snaží zničit poslední zbytky dobrých, spravedlivých a věrných.
 
 
  ~*~*~
Dovolte mi, abych vám představila budoucí královnu Tearlingu - mladou, bystrou, avšak ne moc hezkou Kelseu Glynnovou, která žije se svými pěstouny Bartym a Carlin v chaloupce hluboko v lesích. Ti ji už od malička připravují na den, kdy bude muset vládnout celé zemi a zdědit tak chudé a zkorumpované království po své neschopné matce a věčně opilému strýci. Jak má však mladá dívenka vládnout zemi, kterou zná jen z knih a vyprávění?
Po cestě se Kelsea od gardistů dozvídá, že její matka Tearling ze strachu zaprodala Rudé královně a země je tak nucena každoročně do Mortmesne posílat na tři tisíce otroků. Devatenáctiletá dívka ví jediné - další splátka se už do spárů děsivé vládkyně nedostane. I kdyby přitom měla zemřít.

Autorkou této knihy je americká spisovatelka Erika Johansenová, která vyrostla a žije v Sanfranciském zálivu v Kalifornii. Pracuje jako advokátka, absolvovala prestižní Iowa Writers´ Workshop a celý život nepřestala psát. Královna Tearlingu je její první román a také první díl plánované trilogie.

Dívka se od své matky už nemůže lišit více. Je chytrá, inteligentní a odvážná za každé příležitosti. Obyvatelé v ní však stále vidí malou princezničku, která se nikterak neliší od své ustrašené matky. Kelsea nechce být jako ona a už od prvního okamžiku se snaží vyvrátit všechny předsudky, které proti ní mají. Chce zastavit splátky otroků, obyvatelům zajistit lékaře a chudým obstarat dobrou práci.
Mně osobně byla jako hlavní hrdinka nesmírně sympatická. Její charakter se s každou kapitolou měnil a místy bylo vážně zajímavé přihlížet jejím - místy až vtipným - poznatkům. Líbilo se mi, že ač byla potomek nejkrásnější ženy země, nebyla moc hezká a měla i pár kilo navíc. Nebála se smrti, záleželo jí na svých lidech a každý další tah si pečlivě promýšlela. Pokud bych tedy měla sepsat seznam deseti největších knižních hrdinek, byla by bezpochyby mezi nimi.

Trochu mi na knize neseděl fakt, že měla Kelsea - zmínila jsem se už, že to je velká milovnice knih? -  v poličce Harryho Pottera a Pána prstenů. Kniha mi zapadá tak do období středověku, o dvacátém století tu tedy - dle mého názoru - vůbec nemůže být řeč.


Kniha vás naprosto okouzlí svou čtivostí a lehkostí, se kterou je vyprávěna. Autorka si s vámi bude místy neskutečně hrát - chvíli budete sedět s Kelseou na trůnu, a v následujících chvílích pronásledovat po lesích jejího vraha. Dějově tak kniha nestojí na jednom místě a akce střídá jednu akci za druhou.

Příběh se sice může zdát na první pohled předvídatelný, ale mladičká královna a její neobyčejně obyčejný charakter si vás získají už po prvních stránkách. Johansenová nikam nespěchala a na vše si nechávala potřebný čas. Sepsala brilantní příběh plný intrik, magie, skrytých tajemství a zrad, který vás chytne na začátku a pustí až na úplném konci. 

Přiznám se, že čistě fantasy moc nečtu. Už od mala jsem tíhla spíše k dystopiím, románům či hororům. Občas se ale najdou skvělé knihy i v žánru, který moc nevyhledávám a Královna Tearlingu rozhodně patří mezi ně. Čtení jsem si neskutečně užila a věřte mi, že až vyjde druhý díl (chystá se na prosinec tohoto roku!) budu první, kdo bude hopsat do nejbližšího knihkupectví.

Ať už jste milovníci fantasy nebo ne, Královnu Tearlingu si zajisté užijete a budete se těšit na další knihy z pera této skvělé autorky. Kniha obsahuje opravdu dechberoucí scény, úžasné charaktery, napětí a velmi zajímavý děj. Z každého řádku na vás bude dýchat středověká atmosféra a příběh vám bude plynout před očima jako ten nejkrásnější film.


Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji euromedia.cz. Na knihu se můžete podívat zde.

euromedia.cz

8 komentářů:

  1. Už sa neviem dočkať pokračovania :3 Mňa kniha veľmi očarila, hlavne hlavná hrdinka a celé to obdobie v akom sa to odohráva :3
    Pekná recenzia.

    OdpovědětVymazat
  2. Ze začátku jsem ke knize byla lehce skeptická, moc se mi to nelíbilo a bála jsem se, že to opravdu bude předvídatelné, ale ono mne to tak šíleně rychle vtáhlo do děje a já musela číst pořád dál a dál...:) zhltla jsem to za dva dny a vážně se mi to líbilo :)

    OdpovědětVymazat
  3. Skvělá recenze:) O knize jsem dříve neslyšela, ale musím se po ní podívat!

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze :D na Královnu se již dlouho chystám, ale zatím jsem se k ní nedostala, tak snad to brzy napravím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:) Dej pak vědět, jak se ti knížka líbila!

      Vymazat
  5. Výborná recenze! :) Po přečtení této recenze mám chuť zajít si do knihkupectví a koupit si jí. Doufám, že se mi bude líbit tak jako tobě. :)
    Reading With Lucy

    OdpovědětVymazat
  6. Fantasy je můj nejoblíbenější žánr a tuhle knížku mám už dlouho v hledáčku... Tvůj článek mě jenom přesvědčil o tom, že se k ní fakt musím dostat :) Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  7. O knížce jsem toho sice moc neslyšela, ale tvoje recenze mě na ní tak neuvěřitelně navnadila :D. Snad se na ní v nejbližší době vrhnu :). A jak jinak, skvělá recenze :).

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)