sobota 20. června 2015

RECENZE: Slza (Lauren Kateová)

 Autorka: Lauren Kateová | Vydáno: 2014 | V originále: Teardrop | Počet stran:336

 Nikdy nesmíš plakat...Sedmnáctiletá Eureka od své milované matky ví, že její slzy mají sílu obnovit dávno ztracený kontinent Atlantidu. Nesmí nikdy uronit ani slzu! Při podivné nehodě její matka nečekaně umírá a Eureka pomalu ztrácí chuť do života. Potkává Andera, chlapce jehož oči jsou tyrkysové jako hlubiny oceánu, a který jí varuje před hrozícím smrtelným nebezpečím. Následně Eureka odhaluje starověký a děsivý příběh nešťastné dívky...

 
  ~*~*~
Je vám sedmnáct. Chodíte na pravidelné schůzky k místní psychiatričce, váš otec si domů pár měsíců po rozvodu přivedl novou přítelkyni - která vás nesnáší, podotýkám -  a vaše matka zemřela vinou velké vlny, která se zčistajasna objevila uprostřed města. Jak byste se na místě Eureky cítili vy?

Autorkou této knihy je americká spisovatelka Lauren Kate, která se narodila v Dallasu a momentálně žije se svou rodinou v Los Angeles. Doufá, že si jednou bude moci otevřít svou vlastní restauraci, pořídí si psa a konečně se naučí surfovat. Je světově proslulou autorkou série "Pád" i románu "Zrada Natalie Hargroveové", který byl přeložen do více jak třiceti jazyků.
 
 "Znala jsem ji dobře. Narodila se za bouře osamělé matce a vychovával ji déšť. Když se učila lézt, vylezla z jejich opuštěné jeskyně a objevila se mezi námi. Moje rodina ji uvítala v našem domě. Když vyrostla, přijala některé naše tradice a jiné zavrhla. Patřila k nám a zároveň nepatřila. Mě děsila." 
 
Stojíte na červené, když v tom do vás zezadu narazí bílá dodávka. Zuříte, protože auto patří vaší nevlastní matce a nechcete si vysloužit další zakázy a domácí vězení. Z auta vystoupí vysoký blonďák a vy v tu chvíli ještě netušíte, že další týdny bude pronásledovat každý váš krok, zajímat se o váš život a objevovat vaše hluboko zakořeněná tajemství. 
Matka vám zemřela. Zanechala však po sobě tři tajemné předměty - medailon, kámen a prastarou knihu, která má slepené listy, vytrhlé stránky a není ani ve vašem rodném jazyce.
A k tomu všemu vám ten tajemný kluk z bílé dodávky stále opakuje, že vám hrozí nebezpečí. 
Když se to vezme, nemůžete se divit, že vás vaše matka stále nutí navštěvovat ty ubohá úterní sezení s psychiatričkou.
 
Co si budeme nalhávat? Kniha byla plná klišé - smrt, rozvrácená rodina, nepovedené vztahy, problémy s přáteli... Lauren Kate však dokázala napsat příběh tak reálný, že jsem se po dočtení sama sebe musela ptát, co je realita a co je jen výplod její fantazie. 
Do knihy jsem se zamilovala už od první stránky. Eurečin život byl tak fascinující, že jsem musela stále pokračovat dál a přestat vnímat realitu kolem sebe. 
 
 
Z postav jsem si nejvíce oblíbila Cat - nejlepší kamarádku hlavní hrdinky. Nebyla to žádná bojovnice, zkrátka jen obyčejná holka, která ráda randí s klukama, chodí na ty nejlepší párty a pomáhá kamarádům v nesnázích. Dívčin svět však nebyl jen o lásce, která dokáže zlomit srdce, ale také o tom vidět krásu i v obyčejných věcech. Byla mi blízká už od první kapitoly a v její přítomnosti mě i zdánlivě nudné dialogy neskutečně bavily.
 
Slza má i pár nedostatků - například ustavičné opakování slov. Nejsem žádný slohový odborník, ale když autorka na jedné stránce napíše 15x jméno "Eureka," tak bych místy opravdu nejraději hodila knížkou o zeď. Lauren Kate to však musím odpustit, jelikož jsem si čtení této knihy opravdu moc užila a budu se k ní určitě ráda vracet. Už na začátku mi do hlavy nasadila spousty otázek a bylo skvělé je spolu s hlavními hrdiny řešit a hledat na ně odpovědi. 
Ten příběh byl strhující, čtivý a neskutečně kouzelný. Je to jedna z těch knih, které vás udrží vzhůru až do časných ranních hodin a vy tak úplně ztratíte pojem o čase.
 
V červnu vyšel u YOLI druhý díl. Takže nevím jak vy, ale já hodlám najít peněženku a rychle si pro něj běžet!

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji euromedia.cz, knihu si můžete koupit zde.
 
 

 
 

6 komentářů:

  1. Vypadá to velmi slibně...asi si ji seženu na prázdniny =)
    http://fantasyalatriel.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  2. Miluju tvé fotky! Slzu si někdy pořídím, vypadá skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  3. A já ji tak dlouho sháním! A pořád nic! :D
    Máš krásné záložky! ♥ Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju!:)) Až si jí přečteš, tak mi musíš říct, co na ni říkáš!:):3

      Vymazat
  4. Moc pěkná recenze:) Díky tobě se mi knížka moc zalíbila a určitě si jí na prázdniny pořídím.

    OdpovědětVymazat
  5. Tahle kniha pro mě byla neskutečným zklamáním a já ji málem nedočetla. Zvažuji, jestli se mám pustit i do dalšího dílu...
    Jinak pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)