středa 10. června 2015

RECENZE: První stříbrná kniha snů

Autorka: Kerstin Gierová | Vydáno: květen 2014 | V originále: Dream a Little dream | Počet stran: 360

 Tajuplné dveře s klikou ve tvaru ještěrky, mluvící sochy a zdivočelá chůva se sekerou… sny Liv Silberové jsou poslední dobou opravdu strašidelné. Ještě strašidelnější než jakýkoli hřbitov v noci je to, že někteří o ní vědí věci, které by ve dne nikdy nahlas neřekla, leda ve snu. Jak je tohle možné? Je to pořádně zamotaná hádanka, ale hádankám nemohla Liv nikdy odolat…


 ~*~*~
 Už od malička jsem milovala pohádky. Maminka mi je každý večer předčítala z velké zaprášené knihy a trpělivě mi odpovídala na všechny - často velmi zbytečné - otázky. Díky ní jsem také propadla kouzlu magie, dlouhých šatů princezen a nebojácnosti chrabrých princů, kteří pokládali své životy a bojovali s draky hlava nehlava. S nástupem na gympl to však se mnou šlo z kopce. Zamilovala jsem se do dystopických příběhů a hororových vyvražďovaček. Existovaly pro mě jen dlouhé příběhy plné tekoucí krve a klaunů schovaných v kabince na toaletě. Samozřejmě za to nemohl nikdo jiný, než skvělý a úžasný Stephen King - no a samozřejmě mu to nemohu mít za zlé. 
A potom, jako s mávnutím kouzleného proutku, jsem stála v knihkupectví a toužebně prosila maminku, aby mi koupila tu nejvíc pohádkovou knihu, kterou jsem tam mohla najít. První stříbrnou knihu snů.
 
Liv Silverová a její mladší sestřička Mia nikde nezůstanou déle než pár měsíců. Člověk by si myslel, že by to bylo úžasné, ale nemít trvalé bydliště, školu a přátele..to není žádná legrace. Liv společně se se svou chůvou Lottie, sestrou Miou, a matkou (samozřejmě nesmím také zapomenout na skvělou fenku Bety!) vydává do Londýna. Jejich matka jim také pár dní na to oznámí, že se zamilovala do muže jménem Ernest, který sám má dvě děti - Graysona a Florence, kteří jsou - jak se později ukáže - jejími novými spolužáky. 
Aby toho nebylo málo, tak se jí od první společné večeře začnou zdát stále realističtější a divnější sny. Liv začne vidět své spolužáky ve spaní a vypadá to, že oni o její existenci ve snovém světě vědí také. Dívka se tedy rozhodně všechno prozkoumat a zjistit odpovědi na své otázky.

Autorkou příběhu je Kerstin Gierová - německá spisovatelka narozená v roce 1966 v Německu. Její knihy pro mládež se staly bestsellery po celém světě (v březnu 2013 byl dokonce do kin uveden film podle knihy Rudá jako rubín). Autorka žije se svou rodinou a dvěma kočkami nedaleko Kolína nad Rýnem. V Česku už najdeme na pultech i druhý díl této trilogie s názvem Druhá stříbrná kniha snů!.
 
 
První stříbrná kniha snů vypráví příběh plný kouzel a skrytých tajemství. Už od prvního řádku vás kniha naprosto okouzlí svou čtivostí a lehkostí, se kterou je vyprávěna. Hlavní postavy mi byly neskutečně sympatické - hlavně tedy malá Mia, která si mě svými výroky naprosto získala a já jí měla každou stránkou ráda víc a víc.
Hlavní hrdinku Liv bych popsala jakou cílevědomou a zvědavou dívku, která si jde za svým a nenechá se jen tak vystrašit.  Místy jsem jí musela obdivovat, jak statečně se v jistých situací zachovala a nedala najevo ani sebemenší náznak strachu. Nemusím snad ani zmiňovat, že já bych se na jejím místě zhroutila už jen při samotném pohledu na kapku krve. 
 
Samotný nápad byl pro mě obrovským překvapením. Já si předtím žádné anotace nečetla, tudíž jsem ke knize přistupovala jako k něčemu zhola neznámému. Po prvních stránkách jsem už byla naprosto okouzlena její atmosférou, ale přitom napnutá a zvědavá, jak autorka celý příběh ukončí.
 
 
Ať už jste čtenáři náročnějšími nebo ne, tato kniha vás dozajista mile překvapení a vy si další den poběžíte do knihkupectví pro další díl. S Liv budete snít od první kapitoly a její příběh vás zaujme natolik, že budete chtít odhalit všechna tajemství s každou stránkou víc a víc.

Knihu mohu jen doporučit. Od začátku do konce jsem si čtení užívala a děj doslova hltala. Začátek ve mně nastartoval spousty otázek a tak mi nezbývalo nic jiného, než bez dechu pokračovat až do poslední stránky. 
 
Své snové dveře jsem bohužel ještě nenašla, tak mi držte palce, ať je objevím co nejdřív!

 
 


6 komentářů:

  1. Tohle je další série, kterou jsem ještě nečetla, ale mám ji na seznamu. Snad se k ní dostanu co nejdřív. Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Silber je skvela serie... do snovych krajin jsem se nadchla :-P

    OdpovědětVymazat
  3. První stříbrná kniha snů je vážně skvělá. Nedávno jsem četla druhý díl a z něj jsem tak odvařená teda nebyla. Každopádně doufám, že poslední díl trilogie bude ten nejlepší. Hlavně už potřebuju vědět, kdo je ta tajemná Secrecy. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělá recenze. První díl jsem už četla a nemůžu si ho vynachválit, jako ostatní knihy téhle autorky. A na druhý díl si už brousím zuby, tak snad se mi brzo dostane do rukou :D

    OdpovědětVymazat
  5. Dlouho jsem nad ní přemýšlela a nakonec nad ní vyhrála Girl Online, ale asi si ji pořídím, protože vypadá vážně skvěle O:)
    btw. Hrozně se mi líbí vzhled tvého blogu! :3

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)