pondělí 8. června 2015

RECENZE: Fangirl

Autorka: Rainbow Rowell | Vydáno: 2013 | Žánr: YA | Počet stran: 460

 Ačkoli jsou až na fyzickou podobu každá úplně jiná, Cath odjakživa sdílela se svým dvojčetem Wren všechno: oblečení, trápení s rodiči i vášeň pro knížky o mladém kouzelníkovi Simonu Snowovi. Jenomže teď obě nastupují na vysokou školu a Wren poprvé nechala Cath na holičkách – nechce s ní bydlet na koleji.
Potíž je v tom, že Cath na rozdíl od sestry není právě společensky zdatná. Jejím přirozeným prostředím je internet, kde se nemusí nikomu dívat z očí do očí a kde tisíce fanoušků nadšeně čtou její povídky ze světa Simona Snowa. A to je svět na hony vzdálený bludišti školních budov, v němž číhají nástrahy v podobě všech možných fobií, děsivých spolubydlících s neodbytnými kamarády a profesorek tvůrčího psaní, které o fanfikcích nechtějí ani slyšet.

 ~*~*~
I loved this story to infinity and beyond...

Už jsou to bezmála tři měsíce, co jsem se procházela po knihkupectví a nadšeně vytahovala z regálů každou knihu, která mi přišla pod ruku. Věřte mi, že jsem si to neskutečně užívala. V okamžiku, kdy mi zrak padl na knihy v angličtině, jsem měla jasno - potřebovala jsem jednu z nich domů. Chodila jsem sem a tam, jednotlivě si procházela jednotlivé autory, ale žádný titul mě vyloženě nezaujal. Pomalu už jsem se otáčela se zklamáním k východu, když tu na mě vykoukla ta nejkrásnější obálka na světě - tyrkysovo-zelená s dívkou píšící na počítači a tím nejkrásnějším chlapem v kostkované košili. Když jsem jí pracně vytáhla z poličky, držela jsem ji jako ten největší poklad na světě - na titulní stránce totiž stálo slovo "Fangirl." No a jak už to s těmi knihomoly bývá, knížka po pár minutách putovala ke kase.

Rainbow Rowell napsala už bezpočet skvělých knih a Fangirl patří rozhodně mezi ně. Autorka nám vypráví příběh dvojčat Cath a Wren, která jdou poprvé na univerzitu a pomalu se od sebe začínají odlučovat. Wren má ráda společnost, ráda pije a celkově nemá s navazováním kontaktů sebemenší problém. Pak tu ale máme Cath - chytrou, stydlivou, ale hlavně nadanou dívku, která se doslova vyžívá ve fanfikcích Simona Snowa a může se pišnit tisíci čtenáři na fanfixx.net!

 Nedokážu ani popsat, jak mě celý ten příběh okouzlil. Nejsem tak dobrá se slovy jako Cath.

"Like he was the brightest thing in the room,like he cast everything else into a shadow. You can't look away from him. He´s magic."

Pak tu máme Leviho a Reagan. Tyhle dva jsem měla z celé knihy úplně nejradši a vůbec by mi nevadilo pokračování jen s touto dvojcí. Cath mi jako hlavní hrdinka sedla, ale místy byla i na mě až moc uzavřená a naivní. To Leviho jsem od začátku milovala. Byl chytrý, roztomilý, legrační, a trpělivý. Také se mi líbilo, že byl otevřený a upřímný a že mu na všech záleželo a všechny podporoval. 
Reagan byla zkrátka svá. Pokud bych se měla k nějaké postavě vyloženě přirovnat, byla by to právě ona. 



Jak už jsem psala, Fangirl jsem četla v angličtině. S porozuměním jsem neměla sebemenší problém, tudíž mohu autorku pro pokročilé angličtináře vřele doporučit. Ze začátku mi dělaly problém povídky Simona Snowa, jelikož tam bylo dost cizích slov a já byla líná je hledat ve slovníku. Později už jsem celé fanfikci porozuměla a začala jsem se na úryvky ke konci kapitol dokonce i těšit. 

“I don’t trust anybody. Not anybody. And the more that I care about someone, the more sure I am they’re going to get tired of me and take off.”

Fangirl byste si měli rozhodně přečíst, protože se stane součástí vašeho života a vy si koupíte deset dalších kopií jen proto, abyste se ujistili, že vám neunikl sebemenší detail a vy budete mít zajištěnou zásobu dobrého čtení po zbytek vašeho života. 
Pokud se na knihu opravdu chystáte, tak pozdravujte Leviho. Byl to ten nejlepší chlap na světě a i když jsem knihu dočítala někdy ve dvě ráno, tak mi stejně potom nedal spát.


Dejte mi vědět do komentářů, jestli jste knihu četli a co na ni říkáte!


12 komentářů:

  1. Nejprve mě knížka moc nelákala, ale od té doby, co čtu jednu pozitivní recenzi za druhou po ní strašně moc toužím :D Skvělá recenze! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásná recenze, teď se na knížku těším ještě víc :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, Fangirl je boží. Přečetla jsem ji za sobotu (a kus pátku), což se mi už dlouho nestalo. A souhlasím, Levi je božský. ^^

    OdpovědětVymazat
  4. Děkuju za tuhle recenzi, jak už jsem psala, o Fangrl delší dobu přemýšlím a teď jsi mě definitivně přesvědčila, že prostě brzy bude moje :) Sice mě trošku děsí, jak moc mi už podle recenze Cath připomíná mě, ale tím víc si chci Fangirl přečíst :

    P.S.: Dnes mi konečně přišla kniha vyhraná ve tvojí soutěži a já bych ti chtěla ještě jednou moc poděkovat, protože vypadá fakt úžasně a už se moc těším, až si ji přečtu :) Děkuju moc! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, děkuju!:) Fangirl si rozhodně musíš přečíst!:) A není vůbec zač, jsem ráda, že se líbí:))

      Vymazat
  5. Myslím, že já zvolím variantu v českém jazyce, nicméně knížku bych si moc ráda přečetla :) Krásná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A mimochodem, ráda bych tě poznala na giveaway, která právě probíhá na mém blogu :)

      Vymazat
  6. Závidím ti túto krásnu obálku!! Ja ju mám v červenej :( Každopádne ešte som sa nestihla do nej pustiť, iba niekoľko strán. S porozumením som problém nemala, ľahunká ENG. Teším sa na čítanie. Peknár ecenzia. :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze :D S knihou jsem byla taky docela spokojená, jenom mi na ní něco chybělo. Jinak obálka je bezvadná :D

    OdpovědětVymazat
  8. Jéé, tak to zní moc suprově, úplně mě zaujala :) a ten pocit taky miluju, když chodím po knihkupectví a vybírám si knížku a taky vybírám nejradši podle obalu :D a nejvíce se mi na recenzi líbí to, že je v angličtině, to se mi fakt hodí :)

    OdpovědětVymazat
  9. Na knihu jsem koukala už déle, ale jelikož nejsem úplně zdatná ve čtení v angličtině, neodvážila jsem se. A tak jsem si knihu stáhla z internetu a začala číst. Zatím o ní nemohu moc říct, protože jsem teprve na začátku a prokousávám se anglickými slovíčky, ale nehodlám se vzdát. Zrovna dneska jsem knihu viděla v knihkupectví a v češtině, ale rozhodla jsem se, že už ji dokončím v angličtině. Moc pěkná recenze i blog!:)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)