úterý 5. května 2015

RECENZE: Není přání jako přání

(c) rainbow-bookshelf
 V originále: Be Careful What You Wish For | Autor: Alexandra Potter | Počet stran: 320

 Londýňanka Heather se stále vyrovnává s nevěrou bývalého přítele, po němž jí zůstaly jen hořké vzpomínky a nesplacený byt. Jednoho dne v dešti potká cikánku, která jí vnutí vřes pro štěstí, který prý splní všechna přání. A svět se jako mávnutím kouzelného proutku skutečně začíná měnit a život se rozjasňuje. Splněná přání začínají nabírat na obrátkách, Heather je zaskočená tím, co se děje. Ale když do rodinného života zasáhne nečekaná a vážná nemoc otce, usoudí, že je nejvyšší čas na vřes zapomenout a ujasnit si priority


Není přání jako přání je kniha plná lásky, štěstí, životních zklamání a znovuobjevených cílů. 
Heather Hamiltonová je dívka bez špetky štěstí a tak není divu, že si ze srdce přeje, aby nějaké měla. Jednou si v upršeném, mraky zataženém Londýně koupí od cikánky vřes, který jí i přes její nesouhlas vnutí a Heather tak větvičky skepticky drží v rukou a její myšlenky se toulají k otázce, kam jen vřes co nejdříve vyhodí. Po chvíli však na něj dočista zapomene a nechá si ho položený na spodu peněženky.

Alexandra Potter má v ději svých knih vždy nějaký nadpřirozený prvek, něco, co v našem reálném světě není možné, a tato kniha nebyla výjimkou. Hlavní hrdinka se vyrovnává s nevěrou svého bývalého přítele, řeší kariéru coby svatební fotografka a k tomu všemu ještě sní o dokonalém muži a práci v Sunday Herald. Od té doby, co nosí větvičku vřesu u sebe, se však začaly dít zázraky a ona tak poznává svět z té lepší stránky. Už nikdy nemusí čekat v autě na zelenou, hledat perfektního muže, ani donekonečna čistit svůj oblíbený kostýmek od skvrn z kávy.
Heather bych dle mého vkusu mohla přirovnat například k Angele z knihy "Zbožňuju Londýn" on Lindsey Kelkové, jelikož obě dívky mají podobný charakter a příběh vám bude v jejich blízkosti ubýhat před očima a vy se ani nenadějete a dostanete se na úplný konec.

‘You know I once read somewhere that yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That’s why we call it the present.’

Byla to taková vtipná a milá jednohubka, u které můžete vypnout a jen se nechat unášet dějem. Já si osobně poslech této audioknihy nesmírně užívala a brala si sluchátka všude, kam jsem jen mohla. Příběh mi dokázal zpříjemnit i cesty autobusem nebo čekání na maminku na nádraží. Také jsem díky ní párkrát vyšla ven, lehla si na trávu a jen poslouchala melodický hlas Jany Strykové, která mi příběh vyprávěla. 


Místy se mi interpretace zdála až trošičku přehnaná, tudíž bych v herecké stránce maličko ubrala, ale i tak byl poslech opravdu silným zážitkem a knihu jsem si tak užila o poznání víc. Při volbě audioknihy hraje interpret velkou roli a tak pokud ve výběru tápete, tak mohu paní Strykovou vřele doporučit, jelikož odvedla perfektní práci.
Musím ale přiznat, že jsem dříve žádnou namluvenou knihu neposlouchala, tudíž bohužel nemám srovnání, ale z pohledu čtenáře, který přeci jen dá vždy přednost knize v ruce, jsem si poslech opravdu moc užila.

Knihu bych tedy doporučila čtenářům, kteří v četbě nehledají napětí ani jiné dějové zvraty. Není přání jako přání vám přinese nezapomenutelný zážitek, při kterém si budete více vážit svého života a budete si dávat velký pozor na to, co si přejete.

Za poskytnutí audioknihy mnohokrát děkuji audiolibrix.com. Knihu si můžete stáhnout zde.
https://www.audiolibrix.com


 A co vy a audioknihy? Máte s nimi nějakou zkušenost?:) Dejte mi také do komentářů vědět, co říkáte na fotky:) Řeknu vám, že naaranžovat sluchátka aby nevypadaly zmuchlaně byl opravdu záhul:D!




7 komentářů:

  1. Já jsem nově navázala spolupráci s Audiotékou a právě poslouchám Stoletého staříka. :) Je fakt, že takhle jen nasadím sluchátka a poslouchám převážně při čemkoli, ale na normální knihu to podle mě stejně nemá. Každopádně tahle (audio)kniha vůbec nezní špatně, tak se po ní možná podívám. :)
    Fotky se mi moc líbí. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím!:) Audioknihy mají své výhody i nevýhody:) Na tuhle se určitě podívej, snad se ti bude líbit!:)

      Vymazat
  2. Od Alexandry Potter bych si toho chtěla hrozně moc přečíst. Tato kniha vypadá skvěle. Krásná recenze! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju:))! Rozhodně od téhle autorky něco zkus:) Potom dej vědět, jak se ti to líbilo!:))

      Vymazat
  3. I já mám radši papír, ale poslouchám třeba při cvičení nebo ráno v autobuse, když bývá v zimě tma, to se zase hodí.
    Knížka nevypadá špatně. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Super recenze a krásné fotky! Na tu stránku se podívám a možná si nějakou audioknihu koupím:)

    OdpovědětVymazat
  5. Skvělá recenze :) Knížku bych si ráda přečetla, vypadá dobře :) Moc pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)