úterý 21. dubna 2015

RECENZE: Bylo nebylo (Once upon a time)

"Every magic comes with a price."
V originále: Reawakened - Once upon a Time | Vydalo: Cooboo - 2014 | Počet stran: 295

Byl jednou jeden Kouzelný les plný pohádkových postav.
Jednoho dne se však ocitly uvězněné na místě, kde jim byly všechny šťastné konce ukradeny. V našem světě. Byly jim odepřeny v městečku Storybrooke mocnou kletbou, kterou může zlomit jen jediný člověk. Emma Swanová.


Bylo nebylo je knížka plná kouzel, lásky a hlavně naděje. Pokud si myslíte, že se dočkáte růžovou vatou napěchovaného příběhu Sněhurky a jejího prince, tak se mýlíte. Tato kniha v sobě nosí spoustu zakořeněných tajemství, zrad a skrytých myšlenek. A víte co? Já tu knihu milovala. 
Jelikož seriál Once upon a Time zbožňuji, trochu jsem se obávala zpracování dvou příběhových linií, které jsou velmi důležité a já se bála, že to v knize vyzní zmateně a nepřehledně. Odette Beanová se s tím poprala na výbornou a ukázala mi, že i kniha na motiv může být zábavná a bude stát za to.

 Pohádky existují. A v jedné z nich zlá čarodějnice všechny postavy z pohádkového světa zaklela a uvěznila ve skutečném světě, kde si už nikdo z nich nepamatuje kým původně byl.

Knížku jsem v plánu číst neměla, jelikož jsem byla skeptická a obávala se, že bude horší než seriál a nezáživná. Když mi ji však moje nejlepší kamarádka nadělila k narozeninám, skákala jsem tři metry vysoko a nemohla se dočkat, až se do ní konečně začtu. 

Obávala jsem se, že celkové zpracování bude nudné, protože seriál má již čtyři série a projít si tím vším od začátku? To se mi zkrátka nechtělo. Ale byla jsem překvapená. I přes zdánlivou jednoduchost mě autorka s každou stránkou vtahovala do děje čím dál víc a já si tak čtení vážně užívala a nemohla knihu odložit.

Příběh vás unese do Začarovaného lesa plného kouzel, a už nepustí. Budete postupně objevovat život malého chlapce, budete obdivovat jeho výdrž a jeho naději. Nebude tu žádná postava, která by vám vyloženě vadila, protože každá v sobě drží tajemství, lži i probouzející se naději. Budete si připadat jak ve snu, kde pohádky nabraly jiný směr a teď jsou plné zloduchů a temné magie, která mění jejich příběhy a posouvá jejich životy úplně jiným směrem.
A pak se s poslední stránou probudíte.


Pokud se i vy držíte motta "Nejdřív knihu, poté seriál," tak se ho v tomto případě nedržte. Bylo nebylo je skvělá kniha, ale pro seriálového neznalce by mohla být místy trochu matoucí a nepřehledná. Knižní zpracování je takové, jaké by mělo být. Není uspěchané (na jednu kapitolu vychází jedna celá epizoda) a krásně podtrhuje dějové linky v seriálu.

Jestli nejste na pohádky, tak se nebojte, protože i vy si zajisté přijdete na své. Hlavní hrdinkou je totiž na pohled obyčejná Emma Swanová, která nemá s pohádkami vůbec nic společného. Nikdy nepoznala své rodiče, od děství žila v pěstounských rodinách a byla sama až do svých 28. narozenin. Emmu si zamilujete (tu knižní určitě). V její blízkosti se zaručeně nudit nebudete a místy vám vykouzlí i úsměv na rtech a vy si budete chtít jednotlivé pasáže přečíst ještě jednou. 

Ten příběh je nádherný a i když se v knížce nějakého velkého zvratu nedočkáme, tak si jsem jistá, že i tak se vám zalíbí a budete se k němu s radostí vracet. 
Pro mě je kniha rozhodně velkým překvapením a můžu ji vřele doporučit, pokud hledáte kvalitní, ale přesto pohodové čtení. Knize dávám skvělých 100% a doufám, že se co nejdříve dočkáme pokračování!


Pokud jsem vás ještě dostatečně nenalákala, tak tento trailer už snad ano!:)

 
Líbila se vám recenze? Všechny dotazy, připomínky a rady, které na mě máte, si rozhodně moc ráda přečtu:) Dejte vědět do komentářů!




16 komentářů:

  1. Knížku mám půjčenou z knihovny a těším se na ní.

    OdpovědětVymazat
  2. Seriál žeru, ale do knížky se mi zatím nechce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Dlho rozmýšľam nad pozeraním Once upon a Time a myslím že začnem hneď a teraz :D inak super článok, len som horšie videla na slová zvýraznené žltou :)

    OdpovědětVymazat
  4. Seriál je povedený (aktuální sérii tedy už nesleduji), ale kniha mě příliš neláká :)

    OdpovědětVymazat
  5. Seriál je skvělý a strašně ráda se na něj dívám (těším se na prázdniny, až budu mít zas moře času :D). Knihu už jsem četla a mně - jako znalci seriálu - se moc líbila. Je fakt, že mamka, která seriál nezná v tom měla menší guláš, takže bych to neználkům určitě nedoporučovala. :)
    Jinak se mi recenze moc líbila. Klidně ses mohla ještě více rozepsat o postavách, ale i tak je to hezky sepsaná recenze. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Once upon a Time samozřejmě znám, ale přestože jsem si říkala, že bych seriál mohla konečně začít sledovat, mám toho tolik, že jsem se k tomu ještě nedostala :D Tak snad třeba v létě s jeho sledováním začnu.. Ale musím říct, že mě láká moc, i knížka a ještě se rozhodnu, co teda zkusím první :)

    OdpovědětVymazat
  7. Skvělá recenze :) Seriál je úžasný, takže tahle knížka nesmí v mé knihovničce chybět :) Snad bude stejně dobrá jako seriál :)

    OdpovědětVymazat
  8. Super recenze. Tuto knihu bych si ráda přečetla jsem zvědavá jak se mi bude líbit. Ani nevím že je nějaký seriál musím se na něj kouknout. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně mu dej šanci!:) Dej potom vědět, jak se ti zatím líbí:))

      Vymazat
  9. Knihu mám doma a velice se na ni těším. :) Tento seriál miluji a na knihu jsem zvědavá. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Vypadá zajímavě :) Není to zrovna můj šálek čaje, na seriál taky nekoukám, ale možná po ní kouknu :) Hezká recenze, děkuju :)

    OdpovědětVymazat
  11. Skvělá recenze :D Na tuhle knihu se také chystám

    OdpovědětVymazat
  12. Pěkná recenze, já už jsem si tolikrát říkala, že se alespoň začnu dívat na seriál nebo v tom lepším případě se pustím do četby knihy :) Však ještě jsem se k tomu nedopracovala :)

    Pokud posíláš ráda pohledy a chceš se seznámit s lidmi,kteří mají stejný koníček, zapoj se do nového projektu! http://milujemekihy.blogspot.cz/2015/04/zapoj-se-poznej-nove-pratele.html

    OdpovědětVymazat
  13. Těším se na knihu a chystám se na seriál. Nevím ale, do čeho se pustit dřív. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Seriál mám rozkoukaný a líbí se mi, ale nevím nevím jestli se do knížky pustím, spíš ne :) Přece jen na mě čeká ještě spousta dosud neobjevených příběhů...

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)