sobota 7. března 2015

RECENZE: V Pasti

V Pasti


Autor:
Rok vydání: září 2013
Počet stran: 224
Vydal: CooBoo
Žánr: Děti nad 10 let › Romány, povídky, příběhy

V den, kdy začala sněhová bouře, nikdo netušil, že bude trvat celý týden. Běsnící vítr, nekonečné závěje sněhu a vše spalující mráz. Pro ty, které bouře zasáhla, tak už není hlavní starostí, jak zůstat v teple, ale jak přežít. Scotty a jeho přátelé Petr a Jason patří k posledním ze sedmi studentů, kteří po začátku bouře čekají v budově své střední školy, až pro ně někdo přijede. Brzo jim však dojde, že jim nezbyde nic jiného, než ve škole přenocovat. Což se nezdá jako dobrý nápad...
Proč jsem si knihu vybrala?
Před pár týdny jsem ji spatřila v naší městské knihovně a věřte tomu nebo ne, byla jsem šíleně zvědavá, o čem tato knížka bude. Připadala mi svým námětem originální a tak není divu, že jsem bez ní odejít nemohla. Jsem obrovský fanoušek postapokaliptických knih a zároveň miluju sníh. Tudíž byla tato kniha jako stvořená pro mé další čtení.


Názor k obálce
Líbí se mi. Je jednoduchá, ale perfektně vystihuje děj knížky. Pro srovnání zahraniční verze zde
Dále jsem hodně obdivovala grafické zpracování mezi kapitolami. S dějem můžete sledovat i výšku napadaného sněhu, což mi připadalo skvělé a tento nápad se mi rozhodně moc líbil!

O Autorovi
Michael Northrop se narodil v Salisbury, kde vyrůstal se svým bratrem a dvěma rodiči. V rozhovorech rád zmiňuje, že jako dítě miloval lezení po skalách a doteď se mu stýská po přírodě, ve které v Connecticutu vyrůstal. Když dostudoval střední školu, přestěhoval se do New York City a začal se věnovat psaní. Jeho prvotina ´Plunked´ se stala jednou z nejčtenějších dětských knih a byla oceněna New York Public library jako jedna z nejlepších knih toho roku. Kniha s názvem ´Trapped´ (V Pasti) byla vydaná v roce 2011 a o pár dní později se umístila v Nejlepších knižních titulech roku 2011. Pokud by jste se chtěli dozvědět víc, můžete se podívat na jeho webovou stránku zde, nebo na jeho seznam díl na Goodreads zde
Také má svůj youtube channel, kam před 3 lety nahrál pár videí. Odkaz zde.

Recenze
Skupina sedmi středoškoláků čeká v aule školy na své rodiče, kteří je měli přijet vyzvednout. Autobusy dávno odjeli a jejich naděje na odvoz se s čím dál silnější sněhovou bouří pomalu vytrácí. Rozhodnou se ve škole přečkat jednu noc a rodičům zavolat příštího dne. Nezdá se to jako špatný nápad, zvlášt při pomyšlení, že ve škole teď mohou porušovat školní řád a dělat vše, co budou chtít.
Ale pak vypadne proud, poté teplo. Vodovodní trubky zamrznou a popraskají. A na střeše se hromadí sníh, který je může každou chvíli zavalit. Jak dny pokračují, sněhové závěje jsou vyšší a vyšší a prázdné místnosti jsou chladnější a tmavší, všem postupně dochází, že nastává boj o holý život. A že budou muset učinit nejtěžší rozhodnutí ve svých životech.

Kniha se čte opravdu rychle. Při celkovém počtu stránek a délce kapitol ji budete mí přečtenou za chviličku a myslím si, že celkově je to takové milé, hezké čtení. S čím však vůbec nesouhlasím, je dodatek "Opravdu mrazivý thriller," protože to není strašidelné..ani trošičku.

Tato kniha mi byla blízká už od začátku, protože miluju sníh a všelijaké příběhy s ním spojeným jsou u mě vřele vítány. Dějová linie vlastně ani nebyla zas tak špatná. Vše se odehrávalo tak, jak by se to nejspíš v dané situaci odehrávalo. I tak ale musím říct, že pro mě se tato kniha stala propadákem. Celé to zpracování bylo zkrátka... špatně. 
 Víte, já nejsem žádná spisovatelka, ale když si autor vymyslí příběh, tak by u něho měl zůstat a držet se ho. Autor mi ve svém psaní připadal takový... roztěkaný. Jeho popisování bylo nereálné, uspěchané a ten konec se snad ani nedá pokládat za konec. No a když už se v té knížce něco stane a já hopsám radostí nad tím, že se tam konečně objeví nějaká akce, tak hlavní hrdinové jen pokrčí rameny a jdou dál.
Podle mého by vůbec neuškodilo, kdyby si s tím příběhem spisovatel trochu víc pohrál. Protáhl to o pár desítek stran a udělal z toho pořádný thriller, u kterého mi bude naskakovat husí kůže. Přišlo mi to odfláklé. Škoda. 
Od samotného konce jsem očekávala víc. Opravdu jsem neočekávala jednu jedinou větu, která k tomu ještě ani nedávala smysl. Nevím, jestli je chyba na straně překladatele, ale jestli jsou všechny autorovy knihy takové, tak opravdu nemám zájem si je přečíst. 

Abych nebyla pořád tak kritická, tak musím říct, že se to četlo dobře. I přes dějové mezery mi styl psaní připadal velmi čtivý a u knihy jsem si dokázala odpočinout.
Neříkám, že je to úplný odpad, protože si jsem jistá, že někomu by se to opravdu líbit mohlo. Já jsem bohužel hodně náročný čtenář a od knih vyžaduju propracovanost. Pokud však patříte k těm méně náročným čtenářům, tak bych tuto knihu zkusila. Každému se líbí něco jiného a každý máme jiné požadavky. K mé obrovské lítosti však kniha s mými vysokými nároky neobstála. 







4 komentáře:

  1. Anotácia vyzerá dobre, celkom by som si to aj prečítala... Mimochodom, máš veľmi pekný dizajn ;)

    http://zoniaworld.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to zkus:) Jsem zvědavá, co na to budeš říkat!:) A děkujuu:))

      Vymazat
  2. Knihu jsem nečetla, ale vypadá velmi poutavě, možná se k ní někdy dostanu, teď toho mám bohužel až nad hlavu :)
    http://milujemekihy.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus ji:)) Potom dej vědět, co na ni říkáš!:))

      Vymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)