čtvrtek 19. března 2015

RECENZE: Girl Online

Autor: | Rok vydání: listopad 2014 | Počet stran: 352 | Vydal: Penguin Books

Penny tajemství. Píše na svém blogu o školních dramatech, klucích, rodině a především o svých panických záchvatech, kterými poslední dobou trpí. Když jdou věci od desíti k pěti, tak se její rodiče rozhodnout strávit Vánoce v New Yorku, kde se Penny po pár dnech setká s nádherným Noem. Zamiluje se a každý okamžik nezapomene popsat na svém blogu. Ale Noe má také tajemství. Tajemství, které může zničit jeho přátelství s Penny. Navždy.

 ~*~*~
Proč jsem si knihu vybrala?
Myslím si, že nikomu fakt, že jedna z nejúspěšnějších anglických youtuberek vydává knihu, nemohl ujít. Když jsem tuhle knížku objednávala, byla jsem strašně moc zvědavá, jak se s tím vším Zoe popere. Přeci jen, natáčení videí a psaní... to je něco úplně jiného. Velkou roli také hrála obálka, která je jedním slovem nádherná.

Obálka/Formát/Kapitoly
To, co vás při otevření jako první naprosto uchvátí, zaručeně bude grafická úprava kapitol. Ať už tu obálku a vše okolo navrhoval kdokoliv, rozhodně odvedl výbornou práci. Taky musím poznamenat, že formát je dost veliký, ale že by se kniha držela nějak obzvlášť špatně, to ne:)

O Autorce
Zoe Elizabeth Sugg je anglická youtuberka, narozená 28. března 1990. Proslavila se díky svému Youtube kanálu pod jménem Zoella, kde k dnešnímu dni má necelých 7,5 milionů odběratelů. Její první kniha - Girl Online - byla vydána v listopadu 2014 a prolomila rekord v "Nejvíce prodávající debut," který byl naposledny překonán roku 1998. Zoe má také svůj blog, na který pravidelně přispívá a dělí se se svými fanoušky o své zážitky a vzpomínky.

Jde o svěží román, který se zabývá aktuálními problémy, které mladá generace řeší, tedy zneužíváním internetu, kyberšikanou, falešným světem bulváru a pomíjivostí módních celebrit.
 Penny má tajemství. Pod přezdívkou Girl Online si začne psát blog o svém každodenním životě – o klucích a kamarádkách, o trablech ve škole i doma, ale také o záchvatech paniky a úzkosti, kterými v poslední době trpí.
Když už jdou věci od desíti k pěti, tak se Penniny rodiče rozhodnou strávit Vánoce v New Yorku. A tam Penny potká Noaha: úžasného charismatického muzikanta, kterému se prostě nedá odolat. A vůbec poprvé v životě se doopravdy zamiluje. A jak jinak (je přece blogerka!), o své pocity se upřímně podělí se všemi čtenářkami svého anonymního blogu.
Jenomže Noah má taky svoje tajemství. A kvůli němu její anonymita na webu jednoho dne praskne jako mýdlová bublina – a v ohrožení se neocitne jenom ona, ale i její vztahy k nejbližším přátelům.


Vlastně ani nevím, jak mám tuhle dlouhou recenzi začít. Doteď si tak nějak v hlavě dělám pořádek v myšlenkách a snažím se přijít na to, jaká ta kniha vlastně byla. Jsem z ní trochu zmatená.
Mám ráda jednoduché příběhy, to ano. Mohu si u nich odpočinout, vžít se lépe do děje, nechat se unášet příběhem. To vše mi tato kniha dokázala splnit. Zoe si od svých dvanácti let nesčetněkrát prošla panickými záchvaty, musela se s nimi vypořádat a naučit se s nimi žít. To vše se v příběhu odráží a skutečnost, že se s tím vším sama opravdu potýkala, mi na knihu dává úplně jiný pohled. 
Byla to taková milá knížka, která neurazí, ani nenadchne. Nemůžete od ní čekat mnoho, a protože se jedná o tradiční příběh první lásky, nedočkáte se ničeho ohromného. Na druhou stranu je však příběh velmi čtivý a angličtina vůbec není složitá, takže děj pěkně odsýpá, u ničeho se nezdržíte dlouho. 

Bohužel, nemůžu se zbavit pocitu, že mě ta kniha v jistém ohledu zklamala. Jelikož jsem už dopředu věděla pointu příběhu, čekala jsem více. Myslela jsem, že Zoe se bude více soustředit na panické záchvaty, protože o tom to přeci je - nevzdát se a jít dál - ale ona je jen s mávnutím přešla a věnovala se lásce mezi Penny a Noahem. 
Musíme tedy brát v potaz, že Zoe není žádná velká spisovatelka a její parketou vždy bude blog a videa. Pokud ji snad ještě neznáte, moc doporučuju tenhle článek nebo tohle video. V tom, co dělá, jí strašně moc obdivuju a jsem moc ráda, že knihu nakonec vydala.

Bylo to napsané mile, hravě a čtení jsem si opravdu užila. Docela mě mrzí, že je v plánu i druhý díl, protože mi připadá, že už to bude jen zbytečně natahované a pointa žádná:(
Doporučila bych to spíše méně náročnějším čtenářům, kteří si nepotrpí na originalitu a chtějí si u příběhu jen odpočinout.
V květnu by kniha měla vyjít i v češtině, každopádně angličtina v knize vůbec není těžká, a originál si o to víc užijete:) 

Jinak bych vám chtěla strašně moc poděkovat za těch krásných 7 pravidelných čtenářů:)) Hrozně si toho vážím♥
















4 komentáře:

  1. Mně se Girl Online líbila - byla to taková milá oddechovka, ale ne, že bych potřebovala druhý díl... Pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já se na knihu moc těším a jsem dost zvědavá, nejsem si taky moc jistá co od toho očekávat. Její videa zbožňuju, tak snad si dokážu zamilovat tuhle knihu taky. Moc hezká recenze, líbí se mi, jak to máš všechno rozvržené. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tuhle knížku jsem nečetla a nijak jí nechci tímhle odsuzovat, ale někde jsem se doslechla že ji ve skutečnosti Zoella vůbec nepsala jen vymyslela námět a pak to za ní někde udělal což mě docela mrzí....

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)