čtvrtek 11. prosince 2014

Recenze: Zapomenutá

Emma Tupperová má slibně rozběhnutou kariéru, spoustu přátel, skvělého milence… Všechno se však náhle sesype jako domeček z karet. Její umírající matka projeví přání, aby navštívila Afriku. Emma do Afriky skutečně odjede a stráví tam proti své vůli více času, než původně plánovala. Přežije zemětřesení, ale doma ji zatím prohlásí za mrtvou. Po návratu s hrůzou zjistí, že přišla o byt, o prestižní práci i o přítele.

Lze v takové situaci začít nový život? Emma pomalu otvírá mysl i srdce novým možnostem. Jednu z nich představuje přitažlivý muž, kterého po návratu našla ve svém bytě. Emma obnovuje svou zhroucenou existenci a postupně s překvapením zjišťuje, proč ji vlastně matka poslala do Afriky.

 V dnešní recenzi bych vám ráda přiblížila příběh Emmy, která po smrti své matky odjíždí na pracovní pobyt do Afriky. K celému výletu mladá právnička přistupuje s odstupem, protože cestování nikdy nebylo její nejoblíbenější. S postupem času si na zdější poměry zvyká a podílí se na výstavbě školy pro malé děti. Místo jejich osazení však pár týdnů po příjezdu zasáhne zemětřesení a tak se její výlet protáhne a ona v Africe zůstává dýl, než původně zamýšlela. Po návratu zjišťuje, že jí známí a spolupracovníci kompletně vyškrtli ze seznamu živých.

Postava hlavní hrdinky mi připadá moc sympatická. Emma je někdy praštěná, ale většinu času opravdu pracovitá právnička, která dřela celý svůj život za to, co později stejně ztratila. Její přístup k věcem se mi vždy zamlouval a neměla jsem pocit, že bych si s ní nějak moc nesedla.
Pokud jste zastánci obyčejných románů a někdy i nepochopitelných vztahů a pletek, tak si tady opravdu příjdete na své. Emma po příjezdu zjišťuje skutečnost, že se svým přítelem už nadále být nemůže, což pro mě bylo velké zklamání, protože jsem si jejich vzrah dost oblíbila a celou knížku potajmu doufala, že se k sobě přeci jen možná vrátí.

Co musím téhle knize rozhodně pochválit je to, že se jednoduše nedala předem odhadnout. Ano, konec vám bude jasný už po pár prvních stánkách, ale celkové chování hlavních postav se měnilo každou situací a bylo vážně zajímavé jejich reakce z povzdálí sledovat. 

Knihu bych přirovnala spíš k odpočinkovým titulům, u kterých můžete jednoduše vypnout svůj normální život a nechat se unášet příběhem. Autorka píše neskutečně lehce a čtivě až vás to bude nutit knihu dočíst za každých okolností. 

Dominika - jednoho z hlavních postav - si určitě oblíbíte stejně jako já. Jeho smysl pro humor mi častokrát vykouzlil úsměv na rtech a i ve vážných situacích si dokázal zachovat vlastní vnitřní humor. I přes to všechno však mezi jeho zápory rozhodně patří výbušnost, jak se v knize sami budete moci mnohokrát přesvědčit.

Celkově je kniha psaná opravdu moc čtivě, dokázala jsem u ní vypnout, relaxovat a stotožnit se s postavami v příběhu. Což však musím vytknout - a opravdu nerada - je dějová linka. Příběh sám tak nějak ubývá, ale nestane se v něm nic, co by vás zaručeně překvapilo, rozčílilo, či pobavilo.
Je to kniha, kterou nebudete milovat, ani jí nenávidět. Celkový nápad knihy byl dobrý, ale žádných zlomových okamžiků jsem se nedočkala a celý příběh byl věnován jen vzájemnému oťukávání hlavních postav, kteří si k sobě pomalu razily cestu. Jinak to bohužel bylo o ničem.

Knihu celkově hodnotím na 45%. Jak už jsem řekla, perfektně si odpočinete, ale příběh sám vás nějak obzvlášť nenadchne. Já sama  knihu kupovala v levných knihách za nějakých 80,- , tak pokud jí chcete zkusit, víte kde jí koupit :))

 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Moc děkuju za každý komentář! Moc si jich vážím:)