úterý 30. prosince 2014

RECENZE: Saeculum

Autor: Ursula Poznanski | Rok vydání: říjen 2014 (USA) | Počet stran: 480 | Vydal: Fragment

Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře.
Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…
Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně? Nechá je les odejít?

~*~*~

Saeculum je kniha plná napětí, akce a skrytého tajemství.
Pokud už jste od autorky četli Erebos, víte, že si s vámi autorka v ději bude neskutečně zahrávat, podstrkávat vám nepravdivé informace a vyprávět vám příběh, který ke konci nabere na obrátkách a už vás nepustí.
Ursula Poznanski je moje nejmilejší autorka, tudíž není pochyb, že jsem se na Saeculum neskutečně těšila. Zprvu jsem byla trochu zklamaná, protože středověké jarmarky mi nikdy nic neříkali a já se obávala, že kniha pro mě skončí neskutečným propadákem. Po pár stránkách mi bylo jasné, že jsem se obávala zbytečně, protože mě autorka po pár stránkách zatáhla do děje a u už nebylo cesty zpět.

Po autorčině fenoménu Erebos jsem se na tuhle knihu obzvlášť těšila. Vím, že Ursula své knihy psát umí a čtenáře dokáže do děje zatáhnout neuvěřitelně rychle. Její osobitý styl psaní mi byl vždy hodně blízký a doteď musím říct, že její knihy patří mezi moje absolutně nejoblíbenější.

Kniha má skoro 500 stran a já mohu s klidným svědomím říci, že jsem se ani chvilku nenudila. Ty stránky uběhly neuvěřitelně rychle. S příběhem jsme také postupně poznávali hlavní hrdiny a jelikož byli vystavěni tomu největšímu strachu ze všech - strachu o život - bylo někdy sledování jejich charakterů vážně zajímavé. Ta kniha mě dostala. Ursula dokáže zamotat hlavy čtenářů a vybruslit z toho naprosto neočekávanou zápletkou.

Celý příběh je psaný velice čtivě a děj před vámi uteče prakticky samo. Je zde zábava, akce i obrovské zvraty, které vás donutí o knize přemýšlet celý den a vy se tak jen budete těšit na večer, až se s knihou v ruce opět ponoříte do příběhu. V knize je dobře vystižena davová hysterie, přehnaná víra v „nadpřirozené“ a zároveň zde poznáte i touhu, odvahu a spojenectví, která překonávají překážky. Spolu s tím je zde i zrada, podlost, zklamání. Příběh našich hrdinů mě dokázal vtáhnout do děje a já se od začátku až do konce bála s nimi, prožívala chvíle strachu i absolutní marnosti.

Napětí bylo místy tak nesnesitelné, že i spánek byl pro mě něco nemyslitelného. Scény v lese jsou nádherně strašidelné, tajuplné a mrazivé. Autorka nás od začátku až do konce vodila za nos a myslím si, že si to místy musela neskutečně užívat. Je to thriller, který stírá hranice mezi součastností, středověkem, realitou a legendami.

Ursula nezklamala a po Erebosu od ní přichází další příběh, který vás chytí a nepustí !